Recenze →Veronica Roth: Čtyřka

Počet stran: 192
Vydáno: 12. 11. 2014
Nakladatelství: CooBoo
Série: Divergence
Překlad: Radka Kolebáčová
Mé celkové hodnocení: 85%
Oficiální anotace: Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými - zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů - nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.
***

Recenze →David Levithan: Líbali jsme se

6. listopadu 2016 v 8:36 | Snapeova
Autor: David Levithan
Název: Líbali jsme se
Originál: Two Boys Kissing
Počet stran: 192
Vydáno: 21. 9. 2015
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Kateřina Ešnerová
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace:David Levithan napsal příběh založený na skutečné události - Harry a Craig, dva sedmnáctiletí kluci, se zúčastnili líbacího maratonu, aby překonali Guinnessův rekord a zároveň upozornili na předsudky panující ve společnosti. Dehydratovaní a nevyspalí se snaží překonat rekord a jejich úsilí se stává ohniskem, kolem kterého se točí příběh dalších dospívajících kluků, již hledají svoji vlastní identitu, lásku, řeší rodinné problémy - a hlavně touží objevit své místo v tomto světě.

Levithan umně splétá nitky jejich příběhu do jednoho velkého o dospívání a hledání vlastní identity, zkrátka tom, jaké to dnes je být mladý kluk na kluky.
***

Recenze →Miroslava Varáčková: Adaptace

26. října 2016 v 1:05 | Snapeova
Autor: Miroslava Varáčková
Název: Adaptace
Originál:Adaptácia
Počet stran: 264
Vydáno: leden 2016
Nakladatelství: Slovart
Překlad: Jan Hanzlík
Mé celkové hodnocení: 65%
Oficiální anotace:Zoya měla všechno - domov, přátele, rodinu… A pak lidstvo zdecimovaly války. Teď nemá nic. Přišla i o svůj domov. Ale přizpůsobila se. Vpřed ji pohání jen naděje, že ji vzácná mapa dovede do posledního útočiště na Zemi. Lidé zkoušení válkou a nemocemi se také přizpůsobili novému světu a bojují o každou minutu života. Osamělá dívka putující neznámou krajinou je pro ně snadnou kořistí. Když Zoje pomůže neznámý Simon, poruší tím křehkou rovnováhu poválečného společenství a musí za to zaplatit životem. A tak se Zoya vydává na cestu zničenou krajinou s nadějí, že ji mapa po jejím mrtvém kamarádovi skutečně dovede před brány města, kde ještě vládne lidskost. Tedy měla by… Dystopická verze budoucnosti v nejnovějším románu Miroslavy Varáčkové Adaptace má až nebezpečně blízko k realitě, která může zabušit na dveře už zítra.
***

Recenze →Jack Thorne, John Tiffany a Joanne K. Rowling: Harry Potter a Prokleté dítě

1. října 2016 v 0:26 | Snapeova
Autor: Jack Thorne, John Tiffany a Joanne K. Rowling
Název: Harry Potter a Prokleté dítě
Originál:Harry Potter and the Cursed Child (8) - Parts I & II
Počet stran: 431
Vydáno: 24. 9. 2016
Nakladatelství: Albatros
Překlad: Petr Eliáš
Oficiální anotace: Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst.
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.
***

Recenze →Jody Revenson: Harry Potter - Magická místa z filmů

26. září 2016 v 23:29 | Snapeova
Autor: Jody Revenson
Název: Harry Potter - Magická místa z filmů
Originál: Harry potter - Magical Places
Počet stran: 208
Vydáno: 31. 5. 2016
Nakladatelství: Slovart
Překlad: Michael Talián
Mé celkové hodnocení: 90%
Oficiální anotace:Bradavice, Příčná ulice a ještě dál
Fanoušci Harryho Pottera pozor! Přichází další úchvatná publikace, která odkrývá tajemství filmových archivů. Všichni jsme při sledování filmů propadli kouzlu míst, jakými jsou bradavický hrad, věznice Azkaban či Ministerstvo kouzel. Zapsala se nám do paměti stejně jako oblíbené postavy z knižní série o Harrym Potterovi. V této jedinečné knize máte šanci vidět dosud nezveřejněné skici, fotografie z natáčení a poznat mnohá další tajemství o navrhování a výrobě všech kouzelných míst pro filmové zpracování série o nejpopulárnějším čaroději. Kniha Harry Potter: Magické místa z filmů je další publikací, která nesmí chybět ve sbírce žádného pravého fanouška Harryho Pottera!
***

Recenze →Kiera Cass: The Crown

3. září 2016 v 13:39 | Snapeova
Autor: Kiera Cass
Název: The Crown
Počet stran: 293
Vydáno: 3. 5. 2016
Nakladatelství: HarperTeen
Série: Selekce
Díl: 5
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace: Když se Eadlyn stala první princeznou pořádající Selekci, nemyslela si, že by se mohla zamilovat do jednoho ze svých pětatřiceti nápadníků. Prvních několik týdnů soutěže strávila tím, že odpočítávala dny do chvíle, kdy je všechny pošle domů. Ale jak události v paláci donutily Eadlyn být více v centru pozornosti, uvědomila si, že nemusí být spokojena, když bude zůstávat sama.
Eadlyn si stále není jistá, že najde svůj pohádkový konec, jako její rodiče před dvaceti lety. Srdce má ale někdy způsob, jak vás překvapit…a Eadlyn brzy musí učinit volbu, která působí spíš jako nemožná - a mnohem důležitější - než si kdy dokázala představit.
***

Recenze →Jean-Paul Didierlaurent: Čtenář z vlaku v 6.27

17. srpna 2016 v 11:49 | Snapeova
Autor: Jean-Paul Didierlaurent
Název: Čtenář z vlaku v 6.27
Originál: Le Liseur du 6h27
Počet stran: 174
Vydáno: 20. 10. 2015
Překlad: Nela Knapová
Oficiální anotace: Guylainu Vignollesovi je třicet šest, je osamělý a nenávidí svou práci. Je naprosto nenápadný, nikdo by si ho patrně ani nevšiml, kdyby spolucestujícím z vlaku každé ráno nepředčítal několik stránek, které se mu večer předtím podařilo zachránit před záhubou. Jeho přáteli jsou hlídač, který komunikuje téměř výlučně ve verších, a bývalý kolega, který následkem nehody v práci ztratil svoje nohy a kousek po kousku je sbírá zpátky… Jednoho dne dostane Guylain ve vlaku nevšední nabídku a o něco později v něm také objeví USB, které jeho šedivému životu znovu dodá barvy.
Tolik lze říct, aniž bychom toho o příběhu vyzradili příliš. Autor totiž čtenáři pravdu odkrývá postupně a nutno zdůraznit, že Čtenář z vlaku v 6:27 je jednou z mála nepředvídatelných výjimek. Bývá charakterizován jako "moderní pohádka", a ačkoliv draka supluje kovová příšera živící se papírem, princ bydlí v kutlochu pod střechou se zlatou rybkou, která mu žádná přání neplní, a princeznu najde na místě, kde by ji ani náhodou nehledal, román zůstává hřejivým - a velmi poetickým - příběhem o laskavosti lidského srdce, důležitosti přátelství a lásky.
***

Recenze →Kiera Cass: The Heir

30. července 2016 v 19:39 | Snapeova
Autor: Kiera Cass
Název: The Heir
Počet stran: 368
Vydáno: 7. 5. 2015
Nakladatelství: HarperTeen
Série: Selekce
Díl: 4
Mé celkové hodnocení: 65%
Oficiální anotace:Před osmnácti lety vstoupila America Singerová do Selekce a vyhrála srdce Prince Maxona. Nyní nadešel čas, aby Selekcí prošla i princezna Eadlyn. Ta neočekává, že její Selekce bude jako pohádkový milostný příběh jejích rodičů… ale když soutěž začne, může zjistit, že není tak nemožné, jak si myslela, najít své "šťastně až navěky."
***

Recenze →Erika Johansen: Tažení do Tearlingu

25. července 2016 v 21:25 | Snapeova
Autor: Erika Johansen
Název: Tažení do Tearlingu
Originál: The Invasion of the Tearling
Počet stran: 512
Vydáno: 19. 4. 2016
Nakladatelství: YOLI
Překlad: Veronika Volhejnová
Série: Královna Tearlingu
Mé celkové hodnocení: 85%
Oficiální anotace:Kelseu Glynnovou, mladou královnu Tearlingu, čeká výzva, jaké dosud nečelila. Poté, co Kelsea zkřížila plány sousední země Mortmesne a její nebezpečné Rudé královny, je její vlastní země pustošena krvavou invazí. Zatímco je cizí armáda každým dnem blíž a blíž, Kelsea naváže díky magickému královskému safíru kontakt se ženou jménem Lily, která žila před mnoha lety - a jejíž osud je s Kelseou svázaný víc, než si umí představit.
***

Recenze →Ben Aaronovitch: Měsíc nad Soho

8. července 2016 v 23:28 | Snapeova
Autor: Ben Aaronovitch
Název: Měsíc nad Soho
Originál: Moon over Soho
Počet stran: 276
Vydáno: 17. 3. 2016
Nakladatelství: Argo
Překlad: Milan Žáček
Série: Peter Grant
Mé celkové hodnocení: 65%
Oficiální anotace: Jmenuji se Peter Grant. Ještě nedávno jsem byl obyčejný četnický zelenáč v řadách londýnské Metropolitní policie. Jedné noci jsem se ale při vyšetřování vraždy zapletl s duchem, a všiml si mě tak vrchní inspektor Nightingale, poslední čaroděj Anglie. A tak teď stojím jako člen dvoučlenné speciální policejní jednotky v márnici nad tělem zavražděného jazzmana a snažím se získat z jeho mrtvého těla záznam melodie, důležitou stopu ve vyšetřování jeho vraždy. To fakt umím. A nejen to. A tak vím, že v Soho řádí vrah, který má nadpřirozené schopnosti a jedině naše jednotka je schopna ho zastavit.
***

Recenze →Sabaa Tahir: Jiskra v popelu

28. června 2016 v 20:25 | Snapeova
Autor: Sabaa Tahir
Název: Jiskra v popelu
Originál: An Ember in the Ashes
Počet stran: 456
Vydáno: 29. 2. 2016
Nakladatelství: Host
Překlad: Petra Johana Poncarová
Série: Jiskra v popelu
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace: Své tělo a krev zaslibte Impériu. Srdce si však ponechte.

Sirotek bojující za svou rodinu. Voják bojující za svobodu. Jiskra v popelu je epická fantasy, která se odehrává v brutálním světě připomínajícím Římskou říši.

Laia je dívka z lidu Učenců, který žije pod krutou nadvládou válečnického Impéria. Když je její bratr zatčen za velezradu, nabídnou jí učenečtí povstalci bojující proti Impériu dohodu: pokud se nechá prodat jako otrokyně na imperiální vojenskou akademii Šerosráz a bude pro ně špehovat, odboj zachrání jejího bratra před popravou.

Elias, nejlepší voják na šerosrázské akademii, je znechucený pronásledováním a zabíjením Učenců a rozhodne se dezertovat. Než však stačí utéct, dostane příkaz zúčastnit se zkoušek, nemilosrdného klání, z něhož má vzejít nový válečnický císař. Prohrát znamená okamžitou smrt, zvítězit znamená ztratit vlastní duši.

Když se Laiiny a Eliasovy cesty na Šerosrázu zkříží, oba zjistí, že jejich osudy jsou propletené víc, než by si kdy dokázali představit, a že jejich rozhodnutí může změnit budoucnost celého Impéria.
***

Recenze →Robert Galbraith: Ve službách zla

29. května 2016 v 12:09 | Snapeova
Autor: Robert Galbraith (J.K. Rowling)
Název: Ve službách zla
Originál: Career of Evil
Počet stran: 571
Vydáno: 2. 5. 2016
Nakladatelství: Plus
Překlad: Ladislav Šenkyřík
Série: Cormoran Strike
Oficiální anotace:Třetí případ Cormorana Strika a jeho sympatické asistentky Robin přináší nejen ďábelsky rafinovanou zápletku s neočekávanými zvraty, ale také poutavý příběh o vztahu oblíbené dvojice vyšetřovatelů na křižovatce osobních i profesních životů. Představte si, že jednoho dne obdržíte balíček s useknutou ženskou nohou… I neohroženou Robin Ellacottovou, asistentku soukromého detektiva Cormorana Strika, tento záhadný balík vyděsí k smrti. Jejího šéfa hned tak nic nerozhodí, ale ani on tuhle výstrahu nebere na lehkou váhu. V minulosti narazil na čtyři osoby, které přichází v úvahu jako viníci - a Strike moc dobře ví, že žádná z nich se neštítí ani nejhoršího násilí. Policie se zaměří na jednoho z podezřelých, jenže Strikovi je čím dál jasnější, že právě ten pachatelem není. Spolu s Robin se pustí do pátrání na vlastní pěst a ponoří se do temných a zvrácených světů zbylých tří podezřelých. Záhy však dojde k dalším hrůzným činům a Strikovi s Robin začne rychle docházet čas...
***

Recenze →Roman Bureš: Propast času

23. května 2016 v 15:07 | Snapeova
Autor: Roman Bureš
Název: Propast času
Počet stran: 360
Vydáno: listopad 2015
Série: Propast času
Mé celkové hodnocení: 90%
Oficiální anotace: Vysokoškolačka Toňa se jednoho rána probudí na chalupě v jižních Čechách a zjistí, že je něco špatně: městečko, které by měla vidět z okna, tam není. Na jeho místě stojí hustý les a silnici, která k němu vedla, utíná nepochopitelný ostrý řez. Brzy zjistí, že - jakkoli to zní neuvěřitelně - v lese se nachází značně nepřátelský svět 12. století. V Českých Budějovicích, kam se záhy dostane, vládne zase 16. století. Útočící římští legionáři a jednotka německé armády z druhé světové války už jsou opravdu trochu moc... Román pohrávající si s důsledky poruchy časoprostoru je unikátní a vysoce zábavnou četbou, která potěší nejen fanoušky fantastiky.
***

Recenze →Carlos Ruiz Zafón: Půlnoční palác

11. května 2016 v 10:19 | Snapeova
Autor: Carlos Ruiz Zafón
Název: Půlnoční palác
Originál: El palacio de la medianoche
Počet stran: 264
Vydáno: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Romana Bičíková
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace: Hned po svém narození dvojčata Ben a Sheere málem padla za oběť nájemnému vrahovi. Pro své vlastní bezpečí proto vyrůstají každý zvlášť. Ovšem v roce 1932, kdy je jim oběma šestnáct let, vše začne nanovo a hrozí jim neskutečné nebezpečí. Při pátrání po pravdě se dvojčata dostávají čím dál hlouběji do temného kalkatského podsvětí a mají proti sobě soupeře, jenž se zdá být pouhou iluzí, který přesahuje možnosti veškerého chápání.

***

Recenze →Michel Bussi: Vážka

21. dubna 2016 v 20:29 | Snapeova
Autor: Michel Bussi
Název: Vážka
Originál: Un avion sans selle
Počet stran: 424
Vydáno: 14. 3. 2016
Nakladatelství: Motto
Překlad: Miluše Krejčová
Mé celkové hodnocení: 65%
Oficiální anotace: Když se ve Francii těsně před Vánoci zřítí letadlo letící z Istanbulu, vypadá to, že všichni zahynuli. Pak ale záchranáři najdou poblíž letadla živé miminko. Jenže na palubě letadla byly dvě děti v tomto věku. A protože se tak stalo v době, kdy testy DNA jsou ještě věcí neznámou, stojí policie před těžkým rozhodnutím: je miminko Lyse-Rose z bohaté a vlivné rodiny Carvilleových, nebo Emily z obyčejné rodiny Vitralových? Nakonec je dítě prohlášeno za Emily. Carvilleovi se s tím ale nechtějí smířit a najmou si soukromého detektiva, který má dokázat, že dítě patří jim. Osmnáct let pátrá bývalý policista ve Francii i v Turecku, ale marně. Rozhodující důkaz se mu najít nepodaří. Když už chce se vším skončit, padne jeho zrak na staré noviny, kde se o případu psalo. Vše se mu náhle spojí a on pochopí, jak to bylo. Byla nalezeným dítětem Lyse-Rose, Emily, anebo bylo všechno úplně jinak a někdo celou tu dobu se všemi postavami dramatu obratně manipuloval?
***

Recenze →Courtney Cole: Lux

14. dubna 2016 v 17:19 | Snapeova
Autor: Courtney Cole
Název: Lux
Počet stran: 373
Vydáno: 26. 10. 2015
Nakladatelství: Lakehouse Press Inc.
Série: Nocte
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace (mnou přeložená): BUDIŽ SVĚTLO
Jmenuji se Calla Price a jsem zlomená.
Kousky mě samotné jsou všude kolem mě, vznášejí se ve větru, i když se je zoufale snažím uchopit.
Kdo je mrtvý? Naživu? Šílený?
Jaká je pravda?
Nevím.
Vím tohle: Temnota mě rdousí. S každým nádechem se dusím další lží.
Má mysl mě chrání, ale tato obrana bude brzo snížena.
Vše bude odhaleno.
Každá odpověď na každou otázku.
Vše vedlo k tomuhle.
Nebojte se.
Buďte vyděšení.
***

Recenze →Courtney Cole: Verum

31. března 2016 v 9:59 | Snapeova
Autor: Courtney Cole
Název: Verum
Počet stran: 221
Vydáno: 2. 2. 2015
Nakladatelství: Lakehouse Press Inc.
Série: Nocte
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace (mnou přeložená): PRAVDA TĚ OSVOBODÍ.
Jmenuji se Calla Price a topím se.
Můj nový svět je temný, temný oceán a stáhla mě do něj tajemství.
Mohu někomu věřit? Už nevím.
Lži jsou spirály. Kroutí se a točí, obtáčí se kolem mě se svými trny a hadími jazyky. A ve chvíli, kdy si myslím, že jsem na všechno přišla, mi vše uniká.
Jsem zapletená do tmy.
Ale pravda mě osvobodí.
Je to přímo přede mnou, tak blízko, že bych se toho mohla dotknout. Ale přesto že se to blyští a září, má to lesklé tesáky a vím, že mě to roztrhá.
Jsi vyděšený?
Já ano.
***

Recenze →Courtney Cole: Nocte

22. března 2016 v 20:39 | Snapeova
Autor: Courtney Cole
Název: Nocte
Originál: Nocte
Počet stran: 344
Vydáno: 23. 11. 2015
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Adéla Špínová
Série: Nocte
Mé celkové hodnocení: 65%
Oficiální anotace: Dojemný příběh dvou sourozenců a jednoho zachránce plný lásky a naděje. Příběh, který skrývá jedno velké tajemství.

Jmenuju se Calla Priceová. Je mi osmnáct a je mě jen půl. Moje druhá polovina - moje dvojče, můj bratr Finn - je blázen. Miluju ho. Víc než život, víc než cokoli. A i když se děsím toho, že mě stáhne s sebou dolů, jsem jediná, kdo ho může zachránit. Dělám, co můžu, abych si udržela zdravý rozum, ale topím se v tom čím dál víc. Takže se chytám každého stébla.

Dare DuBray. Je můj zachránce a můj antikrist. V jeho náruči se cítím v bezpečí. Ale taky se v ní bojím, že nevím, kam patřím. Bojím se, že jsem ztracená. Uzdraví mě, zlomí mě, bude mě milovat i nenávidět. Má moc mě zničit. Možná je to v pořádku. Protože to vypadá, že Finna zachránit nedokážu, a nemůžu milovat Darea, aniž bych všem ublížila.

Proč? Kvůli tomu tajemství. Tajemství, které se tak moc snažím rozlousknout, že jsem vůbec nečekala, že to přijde. Taky vás to překvapí.

***

Recenze →Cecelia Ahern: Jak najít lásku

11. března 2016 v 19:08 | Snapeova
Autor: Cecelia Ahern
Název: Jak najít lásku
Originál: How To Fall In Love
Počet stran: 344
Vydáno: 1. 2. 2016
Nakladatelství: Motto
Překlad: Ludmila a Tomáš Havlíkovi
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace: Pouhé dva týdny na záchranu života. Christine a Adama svedl osud dohromady jedné zimní noci na starém mostě v centru Dublinu. Oběma život zasadil těžkou ránu, ale každý z nich ji řeší jinak - Adam chce skočit do řeky, kdežto Christine je připravená bojovat a přimět k tomu i neznámého nešťastníka. Ve vypjaté chvíli, kdy ho s nasazením všech sil drží nad vodou, s ním uzavírá šílenou dohodu - dokáže mu do jeho 35. narozenin, že život je vzácný dar, který mu ještě může přinést nečekané radosti. Má na to však velice málo času, protože okázalá oslava Adamova životního jubilea, na níž by měl převzít vedení rodinné firmy, o kterou nestojí, se koná již za dva týdny. Kromě toho jí pohledný tvrdohlavý muž dává ostentativně najevo, že se jejímu přesvědčování stejně nemíní podvolit. Přišel o vysněné zaměstnání pilota, milovaná dívka ho podvedla s jeho nejlepším přítelem a otec, s nímž ho pojí komplikované vztahy, umírá na rakovinu. Christine se však nemíní vzdát a je odhodlaná vrátit Adama do života. Vrhá se do svého úkolu s plným nasazením, přestože kvůli tomu musí odsunout do pozadí svou práci. Čas však neúprosně utíká a Christine má dojem, že všechno vzala za špatný konec a že Adam svou hrozbu v den narozenin splní… Život se skládá ze spousty chvilek, které se neustále mění a podobají se myšlenkám - mohou být příjemné, ale i nepříjemné… Jsou to drahocenné poklady - někdy s vámi zůstávají déle, jindy okamžitě prchají pryč, ale každopádně mají obrovskou moc - můžete díky nim změnit názor, zachránit někomu život, ba dokonce najít lásku
***

Recenze →Ben Aaronovitch: Řeky Londýna

2. března 2016 v 17:18 | Snapeova
Autor: Ben Aaronovitch
Název: Řeky Londýna
Originál: Rivers of London
Počet stran: 280
Vydáno: 4. 8. 2015
Nakladatelství: Argo
Překlad: Milan Žáček
Série: Peter Grant
Oficiální anotace:Jmenuji se Peter Grant. Ještě nedávno jsem byl obyčejný četnický zelenáč v řadách londýnské Metropolitní policie. Jedné noci jsem se ale při vyšetřování jisté vraždy pokusil získat svědeckou výpověď od muže, který byl sice mrtvý, ale jinak znepokojivě výřečný, což mi zajistilo pozornost vrchního inspektora Nightingalea, posledního čaroděje Anglie. A právě tehdy začal můj příběh.
Nyní jsem policejní detektiv a čarodějův učeň, první učedník za padesát let, a můj svět už není zdaleka tak jednoduchý, jak býval.
***

Recenze →Rachel Hartman: Dračí posel

19. února 2016 v 18:49 | Snapeova
Autor: Rachel Hartman
Název: Dračí posel
Originál:Shadow Scale
Počet stran: 432
Vydáno: 2. 11. 2015
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Drahomíra Michnová
Série: Serafína
Mé celkové hodnocení: 60%
Oficiální anotace:Království Gored: země, ve které po dlouhá desetiletí žili lidé a draci v křehkém míru. Rovnováha ale byla narušena, a hrozí válka. Draci po čtyřiceti letech vycházejí z ústraní a jsou připraveni převzít vládu nad světem. Serafína - napůl člověk, napůl drak- je jednou z mála, kdo rozumí uvažování draků i lidí a kdo by mohl pomoci válku zastavit. Vydává se proto na cestu do sousedních zemí, aby našla další polodraky. Věří, že jejich společné úsilí dokáže vyvolat mocnou magii, s jejíž pomocí bude možné nemilosrdné draky porazit.
Dokáže ale Serafína vzdorovat všem nástrahám, které ji na cestě čekají?
Ubrání se tajemnému polodrakovi, který dokáže vstupovat do lidských myslí a ovládat je?
Vzdá se svých jedinečných schopností a zachrání si život, nebo přijme výzvu osudu a postaví se nebezpečné budoucnosti čelem?
***

Recenze →Melinda Salisbury: Vyvolená bohy: Smrtící dotyk

13. února 2016 v 15:09 | Snapeova
Autor: Melinda Salisbury
Název: Vyvolená bohy: Smrtící dotyk
Originál:The Sin Eater´s Daughter
Počet stran: 256
Vydáno: 5. 10. 2015
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Romana Bičíková
Série: Dcera pojídačky hříchů
Oficiální anotace: "Jsem dokonalá zbraň. Můj dotyk je smrtící." Twylla je dívka vyvolená bohy. Je zosobněním božské dcery a jako taková je zaslíbená princi. Za svoji výjimečnost ale draze platí: každý měsíc musí pozřít jed, a přinést tak důkaz o svém božském postavení. Její dotyk je však pro obyčejného člověka smrtící. Twylla proto není běžným členem královského dvora. Je královninou popravčí. Každý měsíc navštěvuje vězení a přikládá své ruce na ty, kteří jsou odsouzeni k smrti. Žije osaměle a izolovaně. Když ale nastoupí nový strážce, vše se změní. Spustí se kolotoč dvorských intrik, úkladů a vražd... Dokáže si dívka správně zvolit mezi královským snoubencem a přitažlivým, ale obyčejným smrtelníkem? Rozhodne se pro povinnost, nebo pro lásku?
***

Recenze →Hugh Howey: Turnus

26. ledna 2016 v 11:59 | Snapeova
Autor: Hugh Howey
Název: Turnus
Originál: Shift
Počet stran: 480
Vydáno: 2. 12. 2015
Překlad: Jiří Engliš
Série: Silo
Oficiální anotace:Co předcházelo životu v "Silech", podzemních mnohapatrových objektech, jediných místech na zeměkouli, kde mohou lidé přežít? Postapokalyptický román Silo, který se stal celosvětovým bestsellerem, vyvolal ve čtenářích otázku, jak to vše začalo. A Turnus přináší odpověď.
Mladý kongresman Donald Keene pracuje na tajném projektu - má to být jen mezní eventualita: do země zapuštěné obří obytné válce připomínající sila jsou přeci pouhou pojistkou pro případ nepředstavitelné katastrofy. Ta ale jistě není na obzoru. O tu nikdo nestojí. Tu by si nikdo nepřál.
O mnoho let později probudí v Silu 1 hibernovaného člověka. Oproti všem předpokladům si začíná rozpomínat na minulost - na příběh, který děsivě vypovídá o posedlosti mocí a neúnavném nasazení, s jakým jsou lidé ochotni zničit svět, jak jej známe. V Silu 18 se rodí nepokoje. A Silo 17 se odmlčelo...
***

Recenze →Lisa Jackson: Nechtěj nic vědět

19. ledna 2016 v 20:48 | Snapeova
Autor: Lisa Jackson
Název: Nechtěj nic vědět
Originál: You Don´t Want To Know
Počet stran: 520
Vydáno: 2013
Nakladatelství: Domino
Překlad: Marie Čermáková-Frydrychová
Mé celkové hodnocení: 55%
Oficiální anotace: Jsou to už dva roky a Avinu mysl stále halí mlha žalu, kterou se marně snažil rozehnat ošetřující personál psychiatrické léčebny. Noahovo tělo nebylo nikdy nalezeno a všichni se domnívají, že utonul po pádu z mola. Vlastně si to donedávna myslela i Ava… Po návratu domů začnou Avu trýznit znepokojivé vjemy: slyší křik z Noahova pokoje, pak ho zase zahlédne, jak bloumá na břehu jezera… Rodina, psycholožka i manžel se začnou obávat, jestli nadobro nepřišla o rozum. Anebo se bojí spíše toho, co by Ava mohla zjistit? Ava už sama netuší, co je vlastně pravda. A čím hlouběji se do svých vzpomínek noří, tím mrazivější strach ji svírá. Teď už ví, že synovo zmizení nebyla nejhorší událost jejího života. Tahle noční můra skončí až tehdy, kdy Ava pozná celou děsivou pravdu…
***

Recenze →Claire North: Prvních patnáct životů Harryho Augusta

12. ledna 2016 v 11:29 | Snapeova
Autor: Claire North
Název: Prvních patnáct životů Harryho Augusta
Počet stran: 358
Vydáno: 20. 7. 2015
Nakladatelství: Argo
Překlad: Zuzana Dejmková
Oficiální anotace:Harry August, hrdina knihy, má podivuhodnou schopnost: jakmile zemře, vrací se do chvíle svého zrození a prožívá svůj život znovu od začátku, ale se všemi vzpomínkami na to, co už prožil. Autorka s tímto motivem dovedně pracuje - vypráví o tom, jak Harryho zaskočí první znovuzrození, jak této zvláštnosti uvyká a učí se jí využívat, jak se seznamuje s dalšími lidmi obtíženými podobným darem. Někteří jsou starší než on a žili už před jeho narozením; jiní se naopak narodí až za Harryho života a přežijí ho. Vytvářejí tak řetězec, po kterém lze posílat zprávy napříč dějinami - a právě Harrymu se přihodí, že ho těsně před jednou z jeho smrtí navštíví dívenka a prosí ho, aby při dalším zrození předal zprávu do minulosti: blíží se konec světa a jen lidé jako Harry tomu můžou zabránit - pokud jim ovšem na světě záleží...
***