Fotografické články

Signal festival 2016

21. října 2016 v 13:39 | Snapeova
Letos se již počtvrté konal Signal festival, který barevně rozzářil ulice Prahy svými instalacemi a videomappingy. Pro mě je tento festival světel už tradicí a beru si v té době dovolenou, abych mohla vyrazit klidně všechny čtyři večery a vidět toho, co nejvíce. Tento rok jsem byla opravdu úspěšná. Vyrazila jsem tři večery a viděla 20 věcí z 23, některé dokonce dvakrát.

Když bych to měla zhodnotit, první dva ročníky jsou pro mě stále nezapomenutelné a nepřekonatelné a třetí a čtvrtý ročník jsou oproti nim slabší a oba na podobné úrovni.

Videomapping na svaté Ludmile byl nejúžasnější první rok, nejvíc mě zklamal minulý rok, ale pokaždé je to asi nejlepší videomapping a vůbec místo celého Signal festivalu. Stejně jako minulý rok se asi nejvíce povedl 3D videomapping, který je poslední dva ročníky zpoplatněn padesáti korunami. Obrovské zklamání byl videomapping na Staroměstském náměstí, ten podle mě opravdu ani nestál za zhlédnutí.

Co se týče instalací, ty co jsem viděla první večer mě moc nezaujaly, druhý večer už jsem si to užila více. Pět instalací byly vlastně různé lidské postavy. To hodnotím tak neutrálně. Čekala jsem, že třeba budou zajímavější, ale na druhou stranu byly docela pěkné a zajímavě umístěné.

Hodně instalací bylo tentokrát někde uvnitř a tudíž se stálo hodně front, což bylo trochu negativum, ale na druhou stranu, většina docela rychle postupovala a nikde jsme snad nečekaly déle než 20 minut nebo něco málo přes.

Tuhle každoroční akci určitě doporučuju, stále je většinově zdarma a je to opravdu vítané zpestření několika podzimních večerů. Pátý ročník se bude konat 12-15. října 2017.
***

První večer jsem jako první viděla 3D projekci na Tyršův dům. Byla zvláštní, tajemná, v určité chvíli i docela zábavná. Perličkou je, že když jsme se třetí večer chtěly s kamarádkou dostat na Kampu na nějaké instalace, trochu jsme bloudily uličkami, protože nejsem až takový znalec a najednou jsme se nějak dostaly k Tyršovu domu, aniž bychom musely platit vstupné. Takže jsme se rebelsky podívaly zdarma na část projekce a pak pokračovaly dále. Docela mě překvapilo, že to neměli hlídané ze všech stran.

Morava a Slezko - Nejlepší dovolená

28. srpna 2016 v 21:49 | Snapeova
Na tuhletu tzv. českou dovolenou jsme odjeli v podstatě neplánovaně, rozhodli jsme se během pár dní. Zdálo se sice, že už nenajdeme možnost se někde ubytovat, protože všude bylo k našemu překvapení plno, ale nakonec se nám podařilo najít penzion, který vlastní fajnoví lidé a náš pobyt byl díky nim i tomu místu o mnoho příjemnější. Mají tam i kulečník, takže jsem měla možnost se ho trochu naučit a velmi mě to bavilo. Penzion se nachází ve městě Andělská hora, odkud jsme následující tři dny vyjížděli na výlety.

Andělská hora - Barokní kostel Narození Panny Marie ze 17. století.

První den jsme byli ve Vrbně pod Pradědem. Největším lákadlem byla místní bobová dráha. Cesta ke Ski areně je částí města a dost do kopce. Někde v první půlce cesty je Kostel svatého Michaela archanděla z 19. století.

Vláčkové výlety - Muzeum Lužná u Rakovníka

19. června 2016 v 21:19 | Snapeova
Zdraví vás, konečně svobodná (tak si teď připadám), majitelka tohoto blogu!
Jestli jste se začínali radovat, bylo to předčasné, pořád žiju, jen jsem byla nucená hodit na většinu internetového světa, na poslední asi tři týdny před zkouškami, bobek, abych to zvládla. Navalilo se na mě totiž i dost směn v práci, takže volného času na učení bylo opravdu málo. Odborné zkoušky, které mi zajistí "povýšení" se mi povedlo složit úspěšně a neuvěřitelně se mi ulevilo.

Mimochodem, jeden ze zkoušejících mě až překvapivě uhranul a teď si zoufám, jaká je to nespravedlnost, že nemám žádnou možnost ho potkávat, ale takový je život. Často nemůžeme mít to, po čem toužíme. Ale malou naději na zázrak si každý někdy hýčká ne? Určitě něco takového znáte. Takže tento člověk teď zaplňuje moje denní sny. Doufám, že: "sejde z očí, sejde z mysli" zafunguje rychle a přestane okupovat tolik mých myšlenek. :D

V minulém měsíci se mi krom učení a pracování povedlo taky si trochu duševně odpočinout a vyrazit na dva výlety. Samozřejmě souvisí s mojí prací, která se stala něčím, co mě dost baví a zajímá. Pochopitelně jde o vlaky. V železničním muzeu Lužná u Rakovníka, se konal první parní víkend. Nikdy jsem tam ještě nebyla. Jeli jsme normálním vlakem. Byli jsme tam dost brzo, takže jsme před otvíračkou prozkoumali nádraží a narazili třeba na starou sněhovou frézu↓

Východy a západy slunce - 2

27. února 2016 v 22:58 | Snapeova
Celkem nedávno jsem vám představila svou zálibu v magii ranní i večerní oblohy. Téma týdne mi nahrává ke zveřejnění dalšího článku s mými fotkami. Slunce a celá ta krása doprovázející jeho východ nám často zpříjemňují vstávání. Tentokrát jsem samozřejmě vybrala jen fotky z brzkých ranních hodin. Večerní záběry se objeví zase v příštím článku. Všechny tyto fotky jsou vlastně foceny buď v práci nebo na cestě z/do ní. Pokud jste ještě neobjevili můj instagram, koukněte sem. Půlka mého profilu se skládá z fotek oblohy :D.

Východy a západy slunce - 1

3. února 2016 v 2:44 | Snapeova
Miluju věci, které lahodí mým očím. Mezi to poslední dobou, ze všeho nejvíce, patří kouzlení oblohy. Je to něco vlastně zcela obyčejného a přesto naprosto dokonalého. Je to krása, která pomíjí velmi rychle, stačí minuta a obloha je zcela jiná než předtím. Nejsem žádný fotograf, to dobře víte. Většina fotek, co sem vkládám, pochází z mobilního telefonu. U těchto to nebude jiné, až na výjimky. Chci se s vámi o tu krásu podělit a proto jsem se rozhodla začít občas přidávat tyto konkrétní foto články. Mám fotky, které jsou prostě jen hezké nebo zajímavé, i takové, které mi úplně berou dech. Fotky budu přidávat popořadě podle data focení, proto vás třeba některý z těchto článků nezaujme a jiný naopak, uvidíme. Pokaždé přidám deset fotek a budu ráda, když mi sdělíte své dojmy. Fotky z tohoto článku pochází přibližně z podzima roku 2014, tedy z doby, kdy jsem si tenhle telefon koupila. Co rádi zachytáváte na fotky vy?

Signal Festival 2015

10. prosince 2015 v 9:49 | Snapeova
Před nedávnem jsem tady uveřejňovala ohlédnutí za festivalem světla. Šlo o oba první ročníky. Letos jsem se zúčastnila i třetího. Koná se každý rok přibližně v půlce října v Praze a trvá po čtyři večery. Od čtvrtka do neděle. Každý má tedy možnost zvládnout všechna místa. Letos jich bylo 21. Během každého festivalu světla je Praha přeplněná lidmi a v tomto ohledu je to trochu hrůza, ale za ten zážitek z úžasných video mappingů a instalací to stojí. Otevřete si celý článek a podívejte se na fotky a k tomu ještě sem tam nějaké povídání. Letos jsem celkem viděla 17. míst.

Eger 2015

2. prosince 2015 v 11:19 | Snapeova
V říjnu jsem si po roce zopakovala, ač neplánovaně, výlet do maďarského Egeru. Neplánovaně proto, že původně jsem i s mámou a jejím přítelem měla jet o měsíc později do Miškolce. Byly ale nějaké komplikace ohledně práce u jednoho z nás, tak jsme dostali možnost jet v říjnu znovu do Egeru. S mámou jsme byly docela i rády, protože před rokem jsme si užily hlavně termální lázně, ale z města jsme toho moc neviděly, takže jsme dostaly možnost to napravit. Počasí oproti minulému roku bylo úplně obráceně. Před rokem jsme přijely opálené, letos jsme trošku mrzly :D. Moc to ale nevadilo. Horkou venkovní vodu jsme si užily i tak a ten přechod dovnitř se vždy dal nějak zvládnout. Na chození po městě to bylo v pohodě, protože většinu času nepršelo.

Půlka z celé naší skupiny byla ubytovaná v krásném motýlku Lokomotív. My naštěstí mezi nimi, tak jako minule. Opravdu bychom neměnili. Na snídaně a večeře jsme sice museli kus docházet do toho druhého hotýlku, kde byla druhá půlka lidí, ale to ani trochu nevadilo.

V článku z minulého roku jste si mohli prohlédnout hlavně lázně. Tentokrát mám pro vás především fotky z města, které jsme tentokrát prošli docela úspěšně. Navštívili jsme i egerský hrad. Eger je pěkné město a nevadilo by mi se tam ještě podívat, ale příští rok bych asi nechtěla. Toužím po tom Miškolci, o který jsem letos bohužel přišla. Tak snad se někdy zadaří. Teď už se mrkněte na fotky (které jsou opět z větší části z mobilu, ale některé i z foťáku.

Londýn 2015 - Den pátý

20. listopadu 2015 v 19:49 | Snapeova
Náš poslední den v Londýně už byl docela krátký, podobně jako ten první. I tak jsme toho ale stihly ještě dost vidět. Počasí nám přálo i v ten poslední den. Už sice nebylo slunečno, ale nepršelo a pořád bylo příjemně teplo.

Co jsme moc nevychytaly byl čas návratu pro zavazadla a odjezd na autobusové nádraží. Úplný konec našeho výletu byl opravdu o nervy, protože se zdálo, že nestihneme náš let. Přálo nám ale štěstí a jen tak tak jsme to zvládly. I přes to si to budu nejspíš pamatovat ještě hodně dlouho.

Divadlo Shakespeare's Globe, kolem kterého jsme také chodily téměř každý den.

Londýn 2015 - Den čtvrtý

13. listopadu 2015 v 16:29 | Snapeova
Hlavním tématem čtvrtého dne bylo muzeum voskových figurín Madame Tussauds. Rozhodně je to zajímavá podívaná a asi stojí za to kouknout se tam aspoň jednou, obzvlášť, pokud tam mají ve voskové podobě jednoho nebo více vašich oblíbenců. Já jsem byla zvědavá hlavně na Emmu Watson. Sice jsem figurínu viděla na fotkách, ale to samozřejmě není to samé, jako vidět ji přímo. Pojďte se tedy podívat na několik fotek z muzea voskových figurín. V celém článku najdete i vše ostatní, co jsme viděly v ten den.

Londýn 2015 - Den třetí

5. listopadu 2015 v 20:22 | Snapeova
Třetí den byl ten, na který jsme nejvíce čekaly a těšily se. Byl to náš splněný sen. Jeden z nejlepších dnů v našem životě. Obě hodně žijeme světem Harryho Pottera a už od otevření Harry Potter studií jsme toužily se tam podívat. I teď je těžké tomu uvěřit, ale opravdu se nám to splnilo. Další náš sen je podívat se do Harry Potter světa v Orlandu. To už je opravdu jiný level, jak někteří z vás vědí a také bude podstatně těžší si tento sen splnit, ale věříme, že to vyjde. Rozklikněte celý článek a podívejte se doslova na hromadu fotek z HP studií v Anglii. Snažila jsem se vám ukázat od všeho něco a trochu vám zprostředkovat, jak skvělé to tam je. Mimo jiné, máme už plán, že bysme za dva roky jely do Londýna znovu a i do HP studií a nemusíte namítat, proč chceme jednu věc vidět dvakrát. Pořád tam něco přibývá nebo jsou tam různé akce. Slyšela jsem, že se plánuje větší rozšíření, takže až se tam vrátíme, určitě tam bude plno novinek. :).

Harry Potter autobus. To už jsme byly natěšené, ale mě bylo vlastně docela špatně. :D Nedokážu to vysvětlit. Byla jsem z toho trochu mimo a do poslední chvíle jsem vlastně nevěřila, že se mi plní sen.

Londýn 2015 - Den druhý

27. října 2015 v 19:29 | Snapeova
Druhý den byl ve byl ve znamení velké procházky po takových těch nejznámějších místech Londýna. V deset jsme měly objednané Londýnské oko. Když jste v Londýně, určitě stojí za to tam jít, pokud tedy nemáte problém s výškami. Výhled je opravdu bezva.

Původně jsme se chtěly jít hned potom podívat na střídání stráží u Buckinghamského paláce, ale nakonec jsme změnily program, protože se nám to do něj tak úplně nehodilo a shodly jsme se, že na střídání se podíváme, až se do Londýna vypravíme příště.

Londýn 2015 - Den první

21. října 2015 v 22:29 | Snapeova
Někdy začátkem roku jsme se s kamarádkou Veronikou rozhodly, že si splníme svůj sen a podíváme se do Londýna, konkrétně hlavně do studií Harryho Pottera. Nejdřív jsme se dívaly po takových těch krátkých zájezdech, protože nejsme žádné milionářky, ale i vzhledem k tomu, že je kamarádka částečně připoutaná na vozík a cestovky se na to moc netvářily, i když se jim řeklo, že pomáhat jí budu já, jsme se nakonec rozhodly jet na vlastní pěst. Já sama bych do toho nikdy nešla, protože se nevyznám a děsí mě to, ale tuhle část právě Verča bravůrně zvládla, i přesto, že neměla víc zkušeností než já. Oproti mně, dost dobře zvládá Angličtinu. Povedlo se jí tedy sehnat výhodné ubytování i letenky a zařídila přes internet vstupy například do Studií HP nebo muzea voskových figurín. Důležité bylo právě to, kupovat některé ty věci několik měsíců dopředu. V průběhu roku tedy Verča zařizovala jednotlivé věci a září se nám blížilo bleskovou rychlostí. Až do odjezdu jsem ale raději nevěřila, že to vyjde a pár dní před odjezdem bylo vážně na draka. Kazilo se co mohlo, byla jsem i nemocná, ale nakonec jsem odjížděla téměř zdravá a vše do puntíku vyšlo. Jely jsme na pět dnů i s dny přítelu a odletu a o každém dni mám pro vás článek s fotkami.

Jedna z částí hned prvního dne, co mě děsila, bylo letiště. Ačkoli jsem neletěla poprvé, bála jsem se takových těch věcí, jako jestli bude zavazadlo splňovat limity atd... Samotné dění na letišti si z předchozích dvou letů ani nepamatuju. Naštěstí žádný problém nenastal a let jsem si velmi užila. Létání mi opravdu nedělá nejmenší problém a miluju ho. Níže jeden záběr z letadla.
Pokračování v celém článku→

Tramvajový průvod Prahou (20. 9. 2015)

16. října 2015 v 13:19 | Snapeova
Možná se to o mě z blogu zatím nedalo vypozorovat, ale mám docela v oblibě dopravní prostředky. Nijak se nevyznám v jednotlivých vozech ani nic podobného, ale ráda cestuji všemi prostředky a ráda se dívám na nové i historické kousky. V září se konal průvod tramvají k příležitosti 140 let pražské MHD a jsem ráda, že aspoň této akce k oslavám se mi podařilo zúčastnit. Historické tramvaje jsou opravdu skvělé a nejednou z nich bych se chtěla svézt. K vidění byla třeba i nákladní tramvaj, cvičná, či mazací. Udělala jsem pro vás výběr fotek a třeba to zaujme i někoho z vás.

Signal festival 2013 a 2014

7. října 2015 v 11:59 | Snapeova
Letos se bude konat již třetí ročník Signal festivalu (festivalu světla) v Praze. Zúčastnila jsem se dvou předchozích ročníků a je to něco opravdu skvělého. Výborný způsob jak strávit jeden nebo více večerů, pokud máte rádi hry světel. Každý další ročník je propracovanější než ten předchozí, přiláká více lidí a ukáže zcela nové projekce a instalace.

O prvním ročníku jsem se dozvěděla pozdě a věděli jsme jen o pár místech. Navštívili jsme jich pět, ale fotky pro vás mám ze čtyř z nich a i tak spíš jen pro ukázku, protože nejsou příliš povedené. Noční fotky mému foťáku moc nejdou a nebo by bylo potřeba si pohrát s nastavením, v čemž se moc nevyznám. Můj aktuální mobil ovšem tohle zvládá docela slušně a tak fotky z druhého ročníku jsou i dost koukatelné.

Více v celém článku→

Maďarsko - Siófok

19. května 2015 v 22:29 | Snapeova
od 5. do 10. května jsem byla opět na dovolené v Maďarsku. Tentokrát jsme byli v Siófoku, což je město přímo u jezera Balaton. Já osobně jsem balaton viděla poprvé a taková velká vodní plocha mi připomínala moře, takže jsem se cítila opravdu jako na prvotřídní dovolené :D. Mám pro vás spoustu fotek a k nim samozřejmě ještě něco řeknu.

První den jsme dorazili kolem poledne. Ubytováni jsme byli v domě se čtyřmi apartmány. Byl tam i bazén (zatím jen vypuštěný) a gril, který jsme tedy využili. Tahle fotka je zrovna z mobilu, ale jinak je tentokrát naprostá většina fotek z foťáku, takže vypadají lépe.

Zledovatělé království

3. prosince 2014 v 1:34 | Snapeova
Ahoj, je tu někdo, koho se nedotkl stav většiny republiky od prvního prosince? Pokud jo, tak máte vážně štěstí. :D
Pokud se vás to dotklo, můžete se podělit o své zážitky. Já celý ten první den četla, které tratě na železnici jsou nesjízdné, stále to přibývalo a zázračne naše, jindy prokletá trať pořád normálně jezdila. Ovšem, když už jsem odcházela z práce, tak se od sběračů pěkně jiskřilo a do pár hodin se přestalo jezdit i tady. Až do půl desáté jsem nevěděla o světě, protože jsem byla v kině na Hunger Games: Síla vzdoru 1. část. Ovšem, když jsme vyšli ven, tramvaje nikde :D Domu jsme se naštěstí dostali docela slušně alternativním spojením, které tam díky bohu je. Ale další horor byl v podobě venčení psa, který nebyl schopný vykonat potřebu kvůli trávě obalené ledem. No a druhý den bylo dost zajímavé dostat se do práce, ale naštěstí jsem tam byla i včas :)

Vrstvy ledu téměř na všem mě zároveň i uchvátily. Musím uznat, že i na takové hrůze je něco krásného, takže jsem pořídila pár amatérských fotek na svůj mobil a foťák a chci se s vámi o ně podělit, protože tohle člověk nevidí každý den :)

Prodloužený víkend v Maďarsku

15. října 2014 v 22:39 | Snapeova
Jak jsem se zmínila, byla jsem v od čvrtka do pondělí v Maďarsku. Byli jsme tam od pátečního poledne do nedělního večera. Zbytek času sežrala cesta. Byl to zájezd s lidmi z práce (naprostou většinu neznám za prvé proto, že jsem nová a za druhé proto, že většina z nás pracuje sama a někde úplně jinde) a šlo hlavně o návštěvu několika termálních lázní. Měly být troje, ale kvůli spoždění vlaku v první den, jsme nakonec absolvovali jen dvoje, což nikomu nevadilo :). Napadlo mě, že bych vám všechno mohla trochu popsat a ukázat. Hodlám totiž článek doplnit spoustou fotek. Jsou sice focené jen na mobil, ale to snad nikomu nevadí :).

Lehátkovým vozem jsme přes noc projeli Slovensko a skončili jsme na železniční stanici Slovenské Nové Mesto. Odtamtud jsme šli cca 3 km pěšky přes hranice na nádraží ve městě Sátoraljaújhely, odkud jsme se dál dopravovali autobusem a spoustou vlaků kvůli spoždění toho lehátkového vlaku. Bylo to dost úmorné, ale když jsme se odpoledne dostaly do lázní, myslím že se na to rychle zapomělo :)