Morava a Slezko - Nejlepší dovolená

28. srpna 2016 v 21:49 | Snapeova |  Fotografické články
Na tuhletu tzv. českou dovolenou jsme odjeli v podstatě neplánovaně, rozhodli jsme se během pár dní. Zdálo se sice, že už nenajdeme možnost se někde ubytovat, protože všude bylo k našemu překvapení plno, ale nakonec se nám podařilo najít penzion, který vlastní fajnoví lidé a náš pobyt byl díky nim i tomu místu o mnoho příjemnější. Mají tam i kulečník, takže jsem měla možnost se ho trochu naučit a velmi mě to bavilo. Penzion se nachází ve městě Andělská hora, odkud jsme následující tři dny vyjížděli na výlety.

Andělská hora - Barokní kostel Narození Panny Marie ze 17. století.

První den jsme byli ve Vrbně pod Pradědem. Největším lákadlem byla místní bobová dráha. Cesta ke Ski areně je částí města a dost do kopce. Někde v první půlce cesty je Kostel svatého Michaela archanděla z 19. století.

Když už jste téměř u cíle, můžete žasnout nad krásným výhledem

Pak už přišla řada na samotnou bobovou dráhu. Nikdy jsem na žádné nebyla, takže jsem k ní přistupovala se směsicí strachu a těšení se. Jedna jízda pro samotného dospělého je za 60. korun. Celkový ceník najdete samozřejmě na stránkách.

Vozík je přidělán na dráze, dobře se do něj vejdou i prostornější lidi jako já a po stranách jsou páčky na brždění nebo zrychlení. První jízda byla skvělá a jeli jsme pak ještě asi pětkrát. Byl to úžasný zážitek a rozhodně ho někdy ráda zopakuju, pokud se do Vrbna zase dostaneme. Při sjíždění dráhy jsem si opět užívala překrásný výhled.

***
Druhý den jsme jeli na Praděd. Autobus byl pěkně nacpaný. Ten vás vyveze na parkoviště a zastávku Ovčárna. Odtamtud je to do cíle asi 3-4 kilometry po asfaltce. Počasí jsme měli krásné, většinu cesty se dalo jít v tričku, okolní příroda je úžasná a samozřejmě ten výhled. Tuhle "procházku" jsem si užila. na cestu dolů si můžete půjčit koloběžky. Pro mě to byla výzva, nikdy jsem na tom nejela, navíc z kopce. Cesta dolů tímhle způsobem byla docela zajímavá, kdybych bývala měla s koloběžkou už nějakou zkušenost a lidi chodili tam kde mají, asi bych si to dokázala i opravdu užít.

V průběhu cesty můžete potkat žábu u pramenu

Obědvat jsme původně chtěli na Pradědu, ale tam byla restaurace samozřejmě narvaná, tak jsme zašli do jedné restaurace na Ovčárně a tenhle podnik byl bohužel krok vedle. Takže se dá říct jen to, že jsme zahnali hlad. Poslední autobus z Ovčárny jede poměrně brzo, ale doprava byl celkový problém na této dovolené. Autobusy tam většinou jezdí vážně hrozně. V tomhle musím říct: zlatá Praha, kde to jezdí skoro furt a domů se většinou člověk dostane i v noci. Takhle jsme kvůli dopravě kolikrát neměli čas být někde tak dlouho, jak bysme potřebovali. Na tenhle konkrétní autobus přišla neuvěřitelná horda lidí, takže jsme to začali vidět hodně černě. Nakonec ale přijelo autobusů asi pět. I tak ale byly všechny k prasknutí.

Dostali jsme se do města Karlova studánka, kde jsme měli čekačku na autobus na Andělskou horu. Je to tam velmi hezké. Nakoupili jsme nějaké jídlo a poseděli v jedné výborné kavárně. Pak už jsme si jen v penzionu zahráli kulečník a karty.

***

Poslední den jsme se rozhodli pro město Jeseník. Cesta autobusem z Andělské hory trvala myslím něco přes hodinu. Blízko autobusového nádraží je náměstí.

Radnice, pampelišková fontána a jiná fontána se žábami a ještěrkami

O nějakou tu ulici dál - novorenesanční Kostel Nanebevzetí Panny Marie z 19. století

U kostela jsme narazili na hezké malé knihkupectví, kde měli i suvenýry (kupuju pro babičku náprstky) a jelikož jsme nevěděli, co se dá kde vidět, pán nám doporučil nedaleké lázně. Takže jsme se tam vydali, aniž bychom tušili, jak hrozná cesta nás čeká.

bylo to pořád do nekonečného a celkem strmého kopce a povětšinou lesem. Skoro jsme pochybovali, že jdeme správně. Do cíle jsme ale nakonec došli a okolí Priessnitzových lázní je opravdu nádherné. Moc se mi líbily lavičky, na které si normálně sednete a můžete se na nich točit dokola. Z nich je výhled do krásných udržovaných zahrad a na blízké kopce.

Fotky z kolonády, okolí lázní, budova lázně a výhled z laviček

Bohužel jsme po tom výšlapu měli na procházení se kolem lázní opravdu kratičký čas, asi hodinu. Poslední autobus, tak abysme se dostali zpět na Andělskou horu ještě téhož dne, jel kolem třetí hodiny odpoledne. Tady nás doprava omezila asi nejvíce. Večer nám pak majitelé penzionu opekli buřty a příjemně jsme poseděli. Po všem tom chození za všechny tři dny už jsme byli unavení, ale když budu mluvit za sebe, tak rozhodně příjemně.

***

Následující den už jsme jeli domů. Ve Vrbně pod Pradědem jsme měli nějaký čas, tak jsme poseděli v místní příjemné a dobré cukrárně. Potom jsme jeli motoráčkem společnosti GW Train Regio do Milotic nad Opavou, kde jsme přestoupili na Regionovu do Olomouce a odtamtud jsme jeli Pendolinem do Prahy. Tím jsem jela poprvé a není to špatné cestování. Nijak výjimečné, ale dobré. Dokud jsme nepřijeli do Prahy nedokázala jsem si uvědomit a ocenit, jak úžasný vzduch byl tam, kde jsme dovolenou trávili. Ani do kopců jsme se tam skoro nezadýchávali a zvyknout si na vzduch v Praze nebylo pak úplně jednoduché. V první chvíli jsem měla pocit, že pořádně nemůžu dýchat a chvíli mě pak trochu bolela hlava. Zjištění, že se ten vzduch opravdu takto liší bylo rozhodně zajímavé.

Nádraží ve Vrbně pod Pradědem a náš motorák s motorákem Českých drah v Miloticích nad Opavou.

Letošní "českou" dovolenou musím označit za snad nejlepší dovolenou, co jsem zažila. Jako dítě jsem samozřejmě prožila nádherné dovolené s babičkou, například ve Španělsku, ale tohle bylo zase něco trochu jiného. Byl to opravdový psychický relax, krásné prostředí a zážitky. Když bude štěstí přát, a já doufám, že bude, tak pojedeme příští rok znovu. Na některá místa se asi vrátíme a poznáme zase nějaká nová.

Co vy a vaše dovolená? Byli jste někdy na těchto místech nebo tam dokonce bydlíte?
Doufám, že fotkama jsem vám to všechno aspoň trochu přiblížila. Snad také bude tento článek pro někoho přínosem.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.