Srpen 2016

Oblíbené písně za červenec 2016

31. srpna 2016 v 20:19 | Snapeova |  Hudba
Tentokrát to byl docela bohatý měsíc.

Dost dlouho mě vážně brala tahle pecka, která dokáže pěkně rozhýbat.

Další taková, co mě nenechá v klidu.

Lenny zpívá pěkně a má hezké písničky, ale tato mě opravdu zaujala a moc mě baví.

Jedna z těch písní, co mi po prvním poslechu nic neříkaly, ale pak jsem si k nim nějak našla cestu.

Hodně se teď zpívá o generacích. Mě se docela zalíbila písnička Ewy Farné a Majka Spirita o generaci Y.

V Březnu jsem si od Alana Walkera oblíbila Faded. Teď se mi docela zalíbila i Sing me to sleep, ale Faded pořád vede.

Morava a Slezko - Nejlepší dovolená

28. srpna 2016 v 21:49 | Snapeova |  Fotografické články
Na tuhletu tzv. českou dovolenou jsme odjeli v podstatě neplánovaně, rozhodli jsme se během pár dní. Zdálo se sice, že už nenajdeme možnost se někde ubytovat, protože všude bylo k našemu překvapení plno, ale nakonec se nám podařilo najít penzion, který vlastní fajnoví lidé a náš pobyt byl díky nim i tomu místu o mnoho příjemnější. Mají tam i kulečník, takže jsem měla možnost se ho trochu naučit a velmi mě to bavilo. Penzion se nachází ve městě Andělská hora, odkud jsme následující tři dny vyjížděli na výlety.

Andělská hora - Barokní kostel Narození Panny Marie ze 17. století.

První den jsme byli ve Vrbně pod Pradědem. Největším lákadlem byla místní bobová dráha. Cesta ke Ski areně je částí města a dost do kopce. Někde v první půlce cesty je Kostel svatého Michaela archanděla z 19. století.

Recenze →Jean-Paul Didierlaurent: Čtenář z vlaku v 6.27

Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Nela Knapová
Mé celkové hodnocení: 80%
Oficiální anotace: Guylainu Vignollesovi je třicet šest, je osamělý a nenávidí svou práci. Je naprosto nenápadný, nikdo by si ho patrně ani nevšiml, kdyby spolucestujícím z vlaku každé ráno nepředčítal několik stránek, které se mu večer předtím podařilo zachránit před záhubou. Jeho přáteli jsou hlídač, který komunikuje téměř výlučně ve verších, a bývalý kolega, který následkem nehody v práci ztratil svoje nohy a kousek po kousku je sbírá zpátky… Jednoho dne dostane Guylain ve vlaku nevšední nabídku a o něco později v něm také objeví USB, které jeho šedivému životu znovu dodá barvy.
Tolik lze říct, aniž bychom toho o příběhu vyzradili příliš. Autor totiž čtenáři pravdu odkrývá postupně a nutno zdůraznit, že Čtenář z vlaku v 6:27 je jednou z mála nepředvídatelných výjimek. Bývá charakterizován jako "moderní pohádka", a ačkoliv draka supluje kovová příšera živící se papírem, princ bydlí v kutlochu pod střechou se zlatou rybkou, která mu žádná přání neplní, a princeznu najde na místě, kde by ji ani náhodou nehledal, román zůstává hřejivým - a velmi poetickým - příběhem o laskavosti lidského srdce, důležitosti přátelství a lásky.
***

Nový design i název

15. srpna 2016 v 13:19 | Snapeova |  Designy blogu
Už jsem opravdu nemohla vydržet to, že tu pořád straší design, který měl být výhradně zimní. Jenže času je opravdu čím dál míň a tak nebylo kdy ho změnit. Teď jsem ale obětovala psaní článků a raději jsem se pokusila něco vytvořit. Opět je to zcela jiné. Není to nic úžasného, ale vytvořila jsem to já. Je to myslím vcelku příjemné a navíc, všechny použité fotky jsou moje. Blog tvoří vše co mám ráda a to by se nejlépe mělo odrážet i v designu, což se tentokrát povedlo. Jsou tam oblohy, kniha, fotky ze zajímavých akcí nebo míst a taky vlaky - moje práce. O všem tady na blogu píšu. Povídky jsou pořád jedním z hlavních témat tohoto blogu, i když momentálně je psát nějak nezvládám. Opravdu nevím, jakou fotku s povídkou bych měla stvořit, takže povídky zastupují ty hodiny, protože to je pro mě taková magická a inspirativní fotka.

Nedávno jsem taky byla tak trochu donucena zamyslet se nad názvem blogu. Blog by asi přece jen měl mít nějaký pořádný název a tak mě napadlo zcela jednoduché: Doupě slečny Snapeové.
Tenhle blog je opravdu takové mé doupě se vším, co mám ráda. Pořád jsem slečna, jestli někdy budu paní, tak to změním :D. A přezdívku Snapeova (česky správně asi Snapeová) jsem začala používat už někdy v roce 2007, tak to přece nebudu měnit.
Další změna se odehrála v menu. Hodně dlouho se mě drželo používání anglických názvů a v poslední době už jsem ani nevěděla proč a přišlo mi to hloupé. Je to český blog, nikde jinde angličtinu nepoužívám, tak proč by měla být v menu nadpisech? I česky se to přece dá nějak nazvat. Takže nadpisy v menu už jsou české a mě se bude lépe spát :D.

Co mě trochu mrzí je to, že barvy designu jsou dost podobné jako u toho předešlého, a tudíž zřejmě zase působí trochu studeně. Jenže modrá je jedna z mých nejoblíbenějších barev a prostě se tam hned nacpala, v jiných barvách si to ani moc neumím představit, tak snad mi prominete omílání stejných barev na tomto blogu.