2. března 2016 v 17:18 | Snapeova |  Knižní recenze
Originál: Rivers of London
Počet stran: 280
Vydáno: 4. 8. 2015
Nakladatelství: Argo
Překlad: Milan Žáček
Série: Peter Grant
Oficiální anotace:Jmenuji se Peter Grant. Ještě nedávno jsem byl obyčejný četnický zelenáč v řadách londýnské Metropolitní policie. Jedné noci jsem se ale při vyšetřování jisté vraždy pokusil získat svědeckou výpověď od muže, který byl sice mrtvý, ale jinak znepokojivě výřečný, což mi zajistilo pozornost vrchního inspektora Nightingalea, posledního čaroděje Anglie. A právě tehdy začal můj příběh.
Nyní jsem policejní detektiv a čarodějův učeň, první učedník za padesát let, a můj svět už není zdaleka tak jednoduchý, jak býval.
***

V Londýně se odehraje vražda, s níž si běžní policisté sami neporadí. Vyšetřování je tedy částečně v rukou inspektora Nightingalea a Petera, kterého si vzal za svého učně. Vražd začne přibývat a kromě nich i nepochopitelného násilí mezi běžnými a dosud bezproblémovými občany Londýna. Vše spolu zřejmě nějak souvisí a není zrovna jednoduché přijít na to, kdo a proč manipuluje s nevinnými lidmi. Mimo těchto záležitostí se Peter učí zacházet s magií ale řeší také konflikt mezi říčním božstvem.

Peter je mulat, jako policista je trochu roztržitý, ale svou práci dělá dobře. Je to realistická, nedokonalá a sympatická postava. Všechny postavy jsou osobité a uvěřitelné.

Řeky Londýna nejsou tak čtivé, jako mnoho jiných knih, co jsem v poslední době četla, což může být způsobeno větší popisností. Příběhu ale vůbec nechybí napínavé a akční scény. Celá kniha funguje docela dobře, příběh je zajímavý, není příliš předvídatelný, ale občas není lehké si o všem udržet přehled. Hlavní i vedlejší dějová linka, zdá se, mají v knize stejnou váhu a některé věci se časem docela zamotávají. Já jsem se chvílemi ztrácela a ne ve všem jsem měla jasno. Rozhodně to nepovažujte za odpočinkovou četbu. Příběhu byste měli věnovat plnou pozornost.

Příběh ovšem nemá s knihami Harryho Pottera společného nic krom magie, která tady ale funguje jinak. Vliv na elektronická zařízení má snad všude a Peter se tím trochu zabývá. Chybělo mi vysvětlení toho, čím je způsobeno, že Peter magii má, ale snad to bude osvětleno v dalších dílech.

Příběh je zcela originální a nemyslím si, že se potřebuje o podobnou reklamu opírat. Z prvního dílu série knih s Peterem Grantem možná nebudete skákat nadšením dva metry vysoko, ale kniha je napsaná dobře a je protkána osvěžujícím humorem. Nechybí jí snad nic, ani trocha romantiky nebo erotiky. Řeky Londýna si na nic nehrají a určitě stojí za to si je přečíst, obzvlášť pokud vás baví záhadné krimi případy.