19. února 2016 v 18:49 | Snapeova |  Knižní recenze
Počet stran: 432
Vydáno: 2. 11. 2015
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Drahomíra Michnová
Série: Serafína
Mé celkové hodnocení: 60%
Oficiální anotace:Království Gored: země, ve které po dlouhá desetiletí žili lidé a draci v křehkém míru. Rovnováha ale byla narušena, a hrozí válka. Draci po čtyřiceti letech vycházejí z ústraní a jsou připraveni převzít vládu nad světem. Serafína - napůl člověk, napůl drak- je jednou z mála, kdo rozumí uvažování draků i lidí a kdo by mohl pomoci válku zastavit. Vydává se proto na cestu do sousedních zemí, aby našla další polodraky. Věří, že jejich společné úsilí dokáže vyvolat mocnou magii, s jejíž pomocí bude možné nemilosrdné draky porazit.
Dokáže ale Serafína vzdorovat všem nástrahám, které ji na cestě čekají?
Ubrání se tajemnému polodrakovi, který dokáže vstupovat do lidských myslí a ovládat je?
Vzdá se svých jedinečných schopností a zachrání si život, nebo přijme výzvu osudu a postaví se nebezpečné budoucnosti čelem?
***

Serafína se dozví, že pomocí propojení myslí polodraků se dá vytvořit účinná obrana proti drakům, což by mohlo být velmi užitečné v nadcházející válce. Díky své zahradě příšerek, které jsou avatáry skutečných polodraků ve světě, má vodítka, jak tyto bytosti nalézt. S sebou bere i chlapce Abda, který dokáže rozeznat obyčejné lidi od těch, které hledají, protože vidí jejich "oheň duše". Je pro ni tedy velmi důležitým doprovodem.

Získat některé Ityasáry (polodraky) pro tuto věc je někdy poměrně jednoduché a jindy zase naopak, podle toho, jak rozmanité jsou jejich osobnosti. Serafína a Abdo procestují a poznají několik dalších zemí a projdou mnoha patáliemi.

Na scéně se objeví Jannoula, která má v knize naprosto zásadní roli a točí se kolem ní většina děje. Dokáže se polodrakům nabourat do myslí a ovládat je, a pomocí svých přesvědčovacích schopností a přetvařování se ošálila mnoho lidí. Dokáže Serafína pořádně poznat samu sebe a uvidět "oheň duše" jako ostatní? Zvládne se vypořádat s Jannoulou, osvobodit své přátele a zachránit Gored před válkou? A jak dopadne její láska k Princi Lucianovi?

Na druhý díl Serafíny jsme se docela načekali, takže z počátku pro mě bylo čtení dost matoucí, jelikož jsem si toho z prvního dílu moc nepamatovala. Něco jsem si během čtení vybavila, ale ne úplně vše.

Líbil se mi nápad spojit ostatní polodraky a taky to, že mohou mít takové duševní schopnosti. Bylo zajímavé poznat i další země a odlišné chování lidí k drakům a polodrakům v těchto zemích, ale popisných částí bylo v knize opravdu dost a mnohdy jsem se neorientovala. Čtivost knihy na těchto pasážích docela utrpěla, hlavně v první půlce, pak se to zlepšilo.

Do děje se brzy zaplete Jannoula a pak se stává téměř hlavním tématem, jímž se postavy zabývají. Řekla bych, že tenhle díl je zaměřený hlavně na psychologii a poznávání sebe sama.

Nepamatuji si, jaké jsem měla pocity ohledně Serafíny u prvního dílu, ale tentokrát jsem z ní nebyla úplně nadšená. Zdálo se mi, že ohledně některých věcí se málo snažila a někdy mi přišlo, že postrádá empatii a celkově víc citu. Naopak jsem si opravdu zamilovala Abda, ten byl vážně skvělý. I v tomto díle se mi velmi líbilo jiskření mezi Serafínou a Lucianem.

Z prvního dílu jsem byla docela nadšená, ale druhý pro mě byl zklamáním, obzvlášť když jsem se dozvěděla, že to má být zakončení celého příběhu. Autorka stvořila složitý svět s mnoha postavami a myslím si, že dvě knihy opravdu nejsou dostačující na vyřešení všeho.

Druhý díl mi přišel dost odbytý. Vzhledem k mnoha popisům a prodlužování částí, u nichž to nebylo třeba, postrádala spád, chyběly i výraznější dějové zvraty. Vztahy byly vyřešeny a zároveň nevyřešeny. Například jak to dopadlo mezi Serafínou a Lucianem jsem dost nepochopila a byla jsem z toho hodně rozčarovaná. U více věcí jsem měla pocit, že asi budou dovysvětleny ve třetím díle, který se ale zřejmě nechystá. Válka nakonec vyzněla v podstatě do ztracena a to byla pro mě také docela rána.

Příběh měl skvělý potenciál, ale autorka jej uchopila nějak nešťastně. První díl jsem hodnotila na 95%, ale tady nedokážu jít dál než do lehkého nadprůměru, protože toto dílo bylo poměrně značným zklamáním.

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Fragment!