Eger 2015

2. prosince 2015 v 11:19 | Snapeova |  Fotografické články
V říjnu jsem si po roce zopakovala, ač neplánovaně, výlet do maďarského Egeru. Neplánovaně proto, že původně jsem i s mámou a jejím přítelem měla jet o měsíc později do Miškolce. Byly ale nějaké komplikace ohledně práce u jednoho z nás, tak jsme dostali možnost jet v říjnu znovu do Egeru. S mámou jsme byly docela i rády, protože před rokem jsme si užily hlavně termální lázně, ale z města jsme toho moc neviděly, takže jsme dostaly možnost to napravit. Počasí oproti minulému roku bylo úplně obráceně. Před rokem jsme přijely opálené, letos jsme trošku mrzly :D. Moc to ale nevadilo. Horkou venkovní vodu jsme si užily i tak a ten přechod dovnitř se vždy dal nějak zvládnout. Na chození po městě to bylo v pohodě, protože většinu času nepršelo.

Půlka z celé naší skupiny byla ubytovaná v krásném motýlku Lokomotív. My naštěstí mezi nimi, tak jako minule. Opravdu bychom neměnili. Na snídaně a večeře jsme sice museli kus docházet do toho druhého hotýlku, kde byla druhá půlka lidí, ale to ani trochu nevadilo.

V článku z minulého roku jste si mohli prohlédnout hlavně lázně. Tentokrát mám pro vás především fotky z města, které jsme tentokrát prošli docela úspěšně. Navštívili jsme i egerský hrad. Eger je pěkné město a nevadilo by mi se tam ještě podívat, ale příští rok bych asi nechtěla. Toužím po tom Miškolci, o který jsem letos bohužel přišla. Tak snad se někdy zadaří. Teď už se mrkněte na fotky (které jsou opět z větší části z mobilu, ale některé i z foťáku.

Vlakové nádraží Eger. V tom druhém patře je již zmíněný Motel, kde jsme byli ubytováni.

Ani tentokrát jsem si neodpustila fotku úžasné malby na stěně, kterou může každý vidět při vstupu u schodů vedoucích k recepci a pokojům.

Stejně jako minulý rok jsme oba večery dostali řízek. První večer na tenhle způsob (chutnalo to skoro jako z KFC) a k tomu rýži. To bylo skvělé. Druhý večer už řízek klasický s hranolkama, což už nebyla taková sláva. Už jen kvůli tomu, že obojí je smažené.

Fontána v parku nedaleko lázní.

Krásná egerská bazilika. Chtěli jsme se podívat i dovnitř, ale to nám bohužel nevyšlo.

Fotka kostelíku za soumraku. Tenhle kostel už jsem sem dávala minulý rok, ale z druhé strany.

Narazili jsme na takovýhle telefonní budko-výklenek.

Pošta je v Maďarsku opravdu pošta. Píše se sice bez háčku, ale vyslovuje s ním. :)

Socha blízko náměstí.

Minaret, do kterého bych ani nešla. Ani nevím, jestli bych se tam vešla. :D Fotku mám bohužel jen za tmy.

Nevím jak to nazvat, je to takhle uprostřed náměstí a za tmy je voda osvícená. Myslím si ale, že název fontána se pro tohle nehodí.
Následující fotky jsou z náměstí jak za světla, tak za tmy.

Úzká egerská ulička ve staré části města.

Poslední den jsme se byli podívat v kostele, který jste zvenčí viděli výše, na fotkách z náměstí.

Cesta k hradu.

A tady už areál.

Výhled na část města s bazilikou.

Děla.

Z Egri Vár (egerského hradu) je opravdu krásný výhled na město.

Součásti areálu jsou i místnosti pod zemí s různými věcmi zachovanými z doby, kdy hrad nejspíš stál ještě celý, v původní podobě. Jsou tam samozřejmě i archeologické nálezy.

Na žádném hradě jsem to ještě neviděla, ale tady měli i vlastní malé muzeum voskových figurín.

Zase jsem si v parku neodpustila jednu fotku kytky...

V neděli, den našeho odjezdu se konaly trhy. Daly se tam koupit klobásy, sýry a podobné věci, však to znáte.

Ochutnala jsem tam jejich trdelník. Je tenčí a delší. Vemi dobrý, ale český mi asi chutná víc. Je tlustší a vzhledem k tomu je v tom víc chuti.

A ochutnala jsem tentokrát Fantu s jablečnou příchutí. Krom toho měli i orbitky s borůvkovou příchutí. Vždycky mě baví zjišťovat co kde mají jiného. Problém je, že když přijedu domů, postrádám to. V případě, že to skvěle chutnalo.

Maďarsko je pěkná země. Všechny tři prodloužené víkendy, co jsem tam za poslední rok strávila, se mi velmi líbily. Největší problém je asi s jazykovou bariérou. Jejich řeč není ničemu mc podobná, bez nějaké znalosti jim neporozumíte. Já jsem tentokrát uměla zase o pár maďarských slovíček více. Naučila jsem se pozdrav a dalších pár slov. Takže když už to bylo nutné, dorozumívala jsem se maďarsko-česko-anglicky. :D Prostě jak se dalo.Tak uvidíme, kam se v Maďarsku podívám příště.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.