Londýn 2015 - Den první

21. října 2015 v 22:29 | Snapeova |  Fotografické články
Někdy začátkem roku jsme se s kamarádkou Veronikou rozhodly, že si splníme svůj sen a podíváme se do Londýna, konkrétně hlavně do studií Harryho Pottera. Nejdřív jsme se dívaly po takových těch krátkých zájezdech, protože nejsme žádné milionářky, ale i vzhledem k tomu, že je kamarádka částečně připoutaná na vozík a cestovky se na to moc netvářily, i když se jim řeklo, že pomáhat jí budu já, jsme se nakonec rozhodly jet na vlastní pěst. Já sama bych do toho nikdy nešla, protože se nevyznám a děsí mě to, ale tuhle část právě Verča bravůrně zvládla, i přesto, že neměla víc zkušeností než já. Oproti mně, dost dobře zvládá Angličtinu. Povedlo se jí tedy sehnat výhodné ubytování i letenky a zařídila přes internet vstupy například do Studií HP nebo muzea voskových figurín. Důležité bylo právě to, kupovat některé ty věci několik měsíců dopředu. V průběhu roku tedy Verča zařizovala jednotlivé věci a září se nám blížilo bleskovou rychlostí. Až do odjezdu jsem ale raději nevěřila, že to vyjde a pár dní před odjezdem bylo vážně na draka. Kazilo se co mohlo, byla jsem i nemocná, ale nakonec jsem odjížděla téměř zdravá a vše do puntíku vyšlo. Jely jsme na pět dnů i s dny přítelu a odletu a o každém dni mám pro vás článek s fotkami.

Jedna z částí hned prvního dne, co mě děsila, bylo letiště. Ačkoli jsem neletěla poprvé, bála jsem se takových těch věcí, jako jestli bude zavazadlo splňovat limity atd... Samotné dění na letišti si z předchozích dvou letů ani nepamatuju. Naštěstí žádný problém nenastal a let jsem si velmi užila. Létání mi opravdu nedělá nejmenší problém a miluju ho. Níže jeden záběr z letadla.
Pokračování v celém článku→

Z letiště nás odvezl do Londýna autobus, který jsme měly zařízený předem. Dostaly jsme se na nádraží Victoria a tam nastal zádrhel. Metro v této stanici nemělo bezbariérový přístup, i když na internetu jsem před odjezdem viděla, že by měl být. Zařídily jsme si tedy nejdřív Oyster kartu pro dopravu MHD a pak jsme narazili na ochotného policistu a ještě nějakého pána, Ti nám napsali cestu dvěma autobusy. Cestovat po velkém Londýně není to samé jako cestovat v Praze. Je to o něco složitější, ale zvládly jsme to a dopravily jsme se na správnou stanici. Pak jsme ještě chvíli hledali náš hotel, ale díky ochotě lidí to netrvalo dlouho.

Když jsme se ubytovaly a něčeho najedly, vydaly jsme se na večerní procházku po blízkém okolí. Hned před hotelem jsme potkali pohodového Čecha, co v Anglii pracuje. Ten nám poradil, jak se snadno dostat k Millennium Bridge, který jsme měly asi tak dvě stě metrů od hotelu. Je to jedno z míst spojené s Harrym Potterem, na které jsme se moc těšily. Tento most zničili v HP 6 Smrtijedi. Most jsme viděly při svých cestách každý den našeho pobytu a dost jsem si ho oblíbila.

Přes most jsme se dostaly ke katedrále svatého Pavla. Ta se mi moc líbila a zjistila jsem, že se dá jít i nahoru. To bych ráda uskutečnila, až pojedu do Londýna příště.

Bez fotky londýnských autobusů by to nešlo ;)

Katedrála z úplnně jiné strany. Foceno z náměstí Paternoster. Na fotce je i Paternoster Square Column a Temple Bar.

Došli jsme až k mostu Blackfriars, odkud se nám naskytl pohled na vzdálené rozsvícené Londýnské oko, kam jsme se chystaly hned druhý den. Pak už jsme se vrátily na hotel, abysme se na další den aspoň trochu prospaly. První večer v Londýně se nám hezky vydařil.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Casion Casion | Web | 22. října 2015 v 15:05 | Reagovat

Jééé muselo to byť vážne super - lietadlo, ale aj celkovo výlet. A ten most - super, hneď by som si ho naživo pozrela, takéto potterovská "rekvizita" :D

2 dadainka dadainka | E-mail | Web | 22. října 2015 v 17:43 | Reagovat

Taky bych se letěla hned podívat, kdybych neměla takovýstrach z letadel :-)

3 Ettelwen Ettelwen | Web | 22. října 2015 v 18:58 | Reagovat

Vypadá to opravdu lákavě, hned bych jela, ani bych nemrkla :D

4 cincina cincina | Web | 24. října 2015 v 10:15 | Reagovat

Ach, ach... vyvoláváš mi moje vzpomínky na Londýn:) Ano, přesně po tom mostě jsem šla:) Jak já bych se tam vrátila znovu♥

5 Ellí Ellí | Web | 24. října 2015 v 17:49 | Reagovat

Muselo to být skvělé. Londýn - to je můj sen, doufám, že se tam dostanu co nejdřív :-).

6 V. V. | Web | 24. října 2015 v 18:25 | Reagovat

Ty fotky jsou perfektní!:)

7 Nessa Nessa | Web | 25. října 2015 v 9:12 | Reagovat

Závisť! Nie žeby som v Londýne nebola :-D Ale bola som tam tak dávno, že sa to zdá skôr ako sen, než realita. Okrem toho vtedy tam veľa novších vecí, ktoré stoja za pozretie ani nebolo. Ale tak vidím, že ste si užívali, čo je fajn :D

8 Kikča Kikča | E-mail | Web | 25. října 2015 v 19:14 | Reagovat

Ach, Londýn je krásné město, do kterého bych se ráda podívala. Máš nádherné fotky :-D

9 Nikča Nikča | 31. října 2015 v 18:44 | Reagovat

Mohla bych se zeptat, jestli je možné koupit lístky do studia i na místě? Za 14 dní budu v UK a všechny lístky na internetu o víkendu jsou vyprodané :-(  :-(

10 Alex Alex | 31. října 2015 v 22:58 | Reagovat

Tak jsem moc ráda, děvčata, že se vám to tam líbilo :) Fotky jsou skvělé :D

11 Snapeova Snapeova | Web | 1. listopadu 2015 v 1:35 | Reagovat

[9]: Bohužel, musí se přes internet a minimálně měsíc dopředu...

12 Kate Kate | E-mail | 6. listopadu 2015 v 21:43 | Reagovat

Jak jste věděli, že je to Čech? :D
Jinak krásné fotečky :)

13 ♥♥Veronika♥♥ ♥♥Veronika♥♥ | Web | 8. listopadu 2015 v 2:11 | Reagovat

[12]: slyšel nás mluvit nebo myslím, že jsem se ho i anglicky zeptala na cestu a on nám odpověděl česky :D a dali jsme se s ním trochu do řeči, hlavně můj taťka ohledně anglického piva :)

14 Kristýna Kaderová Kristýna Kaderová | E-mail | Web | 13. listopadu 2015 v 21:52 | Reagovat

Obdivuji, že jste to takhle zvládli, nebo hlavně Verča, zařídit. Já bych na to neměla trpělivost a asi ani odvahu.

Vůbec bych nepoznala, že je to most, který byl v Harrym. Ale je opravdu pěkný :)

Londýnské autobusy jsou prostě nejlepší... teda ještě s budkama :D

15 Kate Kate | E-mail | Web | 18. listopadu 2015 v 16:04 | Reagovat

[13]: Jo, to chápu. :D Taky jsem potkala hodně Čechů. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.