18. srpna 2015 v 18:49 | Snapeova |  Knižní recenze
Originál: The Reckoning
Počet stran: 328
Vydáno: 10. 7. 2015
Překlad: Libuše a Luboš Trávníčkovi
Série: Elixír
Mé celkové hodnocení: 85%
Oficiální anotace: Smyslný, fascinující příběh lásky se prohlubuje ve volném pokračování strhujícího Elixíru. Lanore uvěznila svého nepřítele a začíná nový život s Lukem, lékařem z pohotovosti v Maine, který se do ní zamiloval a nahlédl do jejího skrytého nesmrtelného světa. Celý Londýn se schází, aby navštívil tajemnou výstavu v Muzeu Alberta a Viktorie. Právě tehdy se však otevře brána do dávných časů a Adair vtrhne do jedenadvacátého století, aby dopadl Lanny a pomstil se za její krutou zradu. A Lanore má nyní zaplatit za svou dávnou lásku ke krásnému Jonathanovi.
***

Když Lanny po dvou set letech od uvěznění Adaira znovu ucítí jeho přítomnost, je vyděšená k smrti a chce zmizet někam, kde ji nebude hledat. Snaží se přitom před Adairem ochránit Lukea, který jí pomohl s útěkem ze St. Andrew poté, co zabila Jonathana na jeho vlastní přání. Když se snaží vymyslet, co dělat, navštíví několik starých známých, kteří jsou takzvanými Adairovými výtvory. I oni jím byli proměněni na nesmrtelné a Lanny doufá, že jí pomohou. Při tom všem se podíváme na některé části jejího zajímavého dlouhého života, které se většinou pojí k těmto lidem a samozřejmě k Jonathanovi a Adairovy, významným mužským postavám v jejím životě.

Adair je plný zloby a je zmaten z dnešního světa, který je oproti době, kdy byl uvězněn, zcela jiný. Vyhledá jednoho z nesmrtelných, kterého stvořil, a s jeho pomocí se učí jak přežít v dnešním světě. Jako první musí najít své cenné knihy s kouzly, které pracně sbíral a jsou značným zdrojem jeho moci. Pak se zaměří na nalezení Lanny a udělá pro to vše. Nebojí se vraždit nebo dokonce křísit mrtvé.

I o Adairovi se v tomto díle dozvíme více a konec knihy napovídá, že ve třetím díle už se snad dozvíme celý jeho příběh. Stejně jako u prvního dílu, tuhle postavu jsem nenáviděla a milovala zároveň.

Dějově kniha není vyloženě nabitá, ale ani chudá. Ohledně děje bych jednoduše řekla, že je tak akorát. Důležitá je zejména ta stránka příběhu, kdy se hlavní postavy snaží zjistit, co doopravdy chtějí a cítí. Lanny mám od začátku ráda, i když pořád přemýšlím, co chce doopravdy. Není pro mě úplně snadno čitelná a Adair už vůbec ne. Ten je tak nevypočitatelný, jak jen je to možné. V jednu chvíli je vyobrazen jako ta nejhorší zrůda schopná všeho a pak jste až překvapeni, jak měkký a plný lásky dokáže být.

Dozvíme se něco více o elixíru, nesmrtelnosti z něj pocházející a dalších věcech. Magie se knihou proplétá docela hojně a to se mi opravdu líbilo a zároveň to působilo dost záhadně. Pořád přemýšlím, jestli se nám ve třetím díle dostane vysvětlení toho, proč Adair natolik ovládá magii.

Vyprávění je ze dvou pohledů, Adaira a Lanny, mírně i Lukea. Když se jedná o Lanore, je psána v první osobě a zbytek ve třetí. Takhle by se mi to líbilo i u jiných knih. Je skvělé, že to autorka takto oddělila. Často, když se v knize střídají pohledy a jsou všechny psány v první osobě, stává se mi, že se v tom ztrácím a těžce se přeorientovávám z jedné postavy na jinou.

Z prvního dílu jsem byla opravdu okouzlena a zařadila jsem ho mezi pár svých opravdu oblíbených knih. Ačkoli jsou to dva roky, co jsem ho četla, mám pocit, že má svým způsobem větší kouzlo. Celý ten počátek příběhu na mě opravdu zapůsobil. Z druhého dílu jsem nebyla ani trochu zklamaná. Od knihy bych se neodtrhla, kdybych nemusela. Pocity mám podobné, jen jak už jsem řekla, první díl mě o malinko více okouzlil (možná to bude i tou obálkou :D), proto druhý díl hodnotím trochu hůře. Oba díly jsou pro mě téměř srovnatelné.
Některé části příběhu byly malinko předvídatelné a jiné vůbec. Věřila jsem autorce, co napsala a pak jsem byla (v jednom případě hodně) překvapená. Za mě je kniha skvělá, a pokud máte aspoň trochu rádi tento typ příběhů, tak rozhodně doporučuji. Teď uvažuji o tom, jestli si třetí díl nepřečtu v angličtině. Opravdu bych se ráda dozvěděla, jak to dopadne a k čemu ještě dojde, protože náznaků toho, co se může dít v dalším díle, je dost. U nás poslední díl pravděpodobně vyjde někdy příští rok.