27. července 2015 v 8:39 | Snapeova |  Knižní recenze
Počet stran: 256
Vydáno: 10. 2. 2015
Nakladatelství: Yoli
Překlad: Jana Jašová
Série: Eden
Mé celkové hodnocení: 60%
Oficiální anotace:Eden Anfieldová zbožňuje záhady, a když se na škole objeví tajemný nováček Ryan Westland, úplně ji to pohltí. Na první pohled vypadá jako obyčejný kluk, proč potom nezná pizzu? A jak to, že nikdy neslyšel o Hitlerovi? Ze všeho nejvíc ale Eden mate to, že o ni Ryan jeví zájem. Eden pozvolna propadá jeho kouzlu, zároveň ale rozkrývá i jeho tajemství. Zlom nastane jednoho deštivého odpoledne, když klopýtne o zdánlivě obyčejnou knihu v Ryanově pokoji - biografii jeho nejlepšího kamaráda, která je však datovaná o celých padesát let později. Když se svým objevem na Ryana vyrukuje, zjišťuje, že na ni čeká velmi důležitý úkol, a ona právě málem zničila jeho jedinou šanci na úspěch...
***

Kniha začíná zajímavým prologem, který plně pochopíte až po přečtení větší části knihy.

Eden je úplně klasická holka, která je evidentně přitažlivá, ale i tak si moc nevěří a neměla ještě kluka. Ryan se překvapivě od prvního dne baví především s ní. Nejdřív to má nejspíš svůj důvod, jak zjistíte, ale začne se mezi nimi utvářet silný přátelský, a i jiný, vztah. Eden později, spíše náhodou, než pouze svou chytrostí, přijde na to, co nesedí. Zjistí, odkud Ryan přišel, a vymámí z něj i důvod toho, proč tu je.

Skvělý byl nápad ohledně objevené planety, cestování časem a vlastně všeho kolem toho. Bohužel to zabíralo menší část knihy. Většinu zabral Ryan a Eden a jejich přátelská i milostná linka. Eden se mi na začátku zdála málo sebevědomá, ale v průběhu mi to přišlo téměř naopak. Taky se někdy chovala trochu nelogicky. Jako postava se mi příliš nezalíbila.

Krom téměř poslední scény byla kniha vlastně bez akce a byla opravdu hodně předvídatelná. Očekávala jsem od ní mnohem více. Nemůžu říct, že jsem se nudila, protože já u knížek odpočívám, dostatečně čtivě to napsané bylo a zajímalo mě, jak to celé dopadne, ale musím říct, že mi kniha přišla celkem o ničem. Opět tam byl skvělý nápad, jako u spousty knížek, ale mnohem líp by to vyznělo v propracovanějším a vyspělejším prostředí. Je dost možné, že by příběh mohl být i zajímavější, kdyby byl z pohledu Ryana, ale těžko říct. Každopádně mě moc nepotěšilo, že to má další díl, který mi podle anotace přijde zbytečný, ale když je to trilogie, kterou jsem jednou načala, a není nijak hrozná, tak v ní budu pokračovat, jen už si další díly asi nekoupím, počkám si na ně v knihovně.