26. června 2015 v 8:39 | Snapeova |  Knižní recenze
Počet stran: 280
Vydáno: 12. 11. 2014
Nakladatelství: Baronet
Překlad: Renata Heitelová
Série: Dech
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace: Bea, Alina a Quinn jsou na útěku. Odstartovali povstání a byli nuceni odejít z kapsule, jediného místa, kde je dostatek kyslíku. Bea přišla o rodinu, Alina ztratila domov a Quinn výsadní postavení. Podaří se jim přežít v nebezpečné Divočině? Mohou dokončit revoluci, již začali? V patách jim je mladý voják ze Speciálních jednotek a jejich jedinou šancí je zůstat pohromadě, přestože je okolnosti nutí se rozdělit. Budoucnost lidstva je v ohrožení a tito čtyři mladí lidé se musí rozhodnout, které straně zachovají věrnost.
***

Vzdor je druhá a zároveň poslední kniha z dilogie Dech. Alina s ostatními se vydává do Sekvoje. Bea je s Quinnem a dívkou Jazz, která si ošklivě zraní nohu, a tak Bea zůstává s Jazz a Quinn jde pro pomoc do Sekvoje. Postavy, které se dostanou do Sekvoje, zjišťují, že tam téměř nic není v pořádku. Mezitím je Ronan vyslán se speciálními jednotkami ven a setkává se s Beou a zraněnou Jazz. Otázkou je, jak se zachová. Dostanou se nově příchozí zase pryč ze Sekvoje, a co budou vlastně dělat potom? Změní se Quinnův otec v lepšího člověka a pomůže odboji nebo vycouvá?

Na konci samozřejmě nebude chybět boj o Kapsuli, ale jakého bude charakteru? Bude takový, jak si ho představovali všichni zúčastnění nebo to bude úplně jiné, než kdo kdy čekal?

Abych byla upřímná, z prvního dílu si toho až tak moc nepamatuju. Četla jsem ho před rokem a pár měsíci k tomu, ale asi to nebude jediný důvod. Jde jednoduše o to, že mě tehdy nijak zvlášť nedostal. Vůbec jsem nevěděla, jak to skončilo, takže na začátku této knihy jsem docela tápala. Musím říct, že u jakýchkoliv sérií by bylo fajn, kdyby se na začátek dávalo shrnutí předchozího dílu (některé to mají, ale je jich málo). Je to užitečné hlavně pro ty, co toho čtou víc a některé příběhy se pak časem v hlavě můžou proplést dohromady.

V recenzi k prvnímu dílu mám, že mi z počátku dost vadila Alina a zlepšilo se to až v dalších částech knihy, ale bohužel si právě nemůžu vybavit, proč. V tomto díle se mi každopádně líbila a naopak mi vůbec nevadila.

Objevilo se několik nových postav, a to ze Sekvoje. Ty mi byly většinou dost nepříjemné. Nejzajímavější a skoro nejhorší byl Maks, ale bohužel, mohl dostat víc prostoru a ještě víc se ukázat. Myslím, že mohl vzbudit ještě větší hrůzu nebo napáchat více zlého, aby to víc zapůsobilo. Přišla mi trochu škoda, že to s ním nebylo víc dotažené.

Vlastně mám takový pocit nejen ohledně postav, ale ohledně díla. Celý nápad ohledně podoby světa a všeho kolem je skvělý a má velký potenciál a podle mého názoru ten potenciál prostě nebyl naplněn. Tahle dilogie mě prostě nedokázala zasáhnout. Jednoduše jsem jí tak proplula a žádný velký dojem si z ní neodnesu. Řekla bych, že atmosféra nebyla vůbec zvládnutá a nějaká gradace různých situací, že bych byla nějak hodně napjatá nebo něco takového, to taky moc nevycházelo.

Druhý díl je nejspíš lepší než první. Je tam více zvratů, více akce, ale procentuální hodnocení ponechám stejné, protože ve výsledku na mě kniha nepůsobí líp než ta první.

Konec knihy byl vážně zvláštní. Nejdřív to vypadalo slibně, ten boj a naprostá nejistota, jak to vůbec dopadne. Zdálo se to jako skvělá část knihy, ale úplný konec to pokazil. Když jsem to dočetla, říkala jsem si, jestli tam snad pár stránek nechybí. Nebylo to pořádně uzavřené. Vůbec nevíme, jak dopadla spousta věcí a postav. Oproti prvnímu dílu jsem si tady kladla tisíce otázek a byla dost nespokojená.

Kdybych to měla shrnout. Kniha se mi docela líbila, ale neudělala na mě velký dojem a dost věcí mi tam vadilo. Celkově mi obě knihy připadají nedotažené, nedostatečně zvládnuté. Myslím, že si s tím šlo mnohem víc vyhrát a lépe to dotáhnout.