Je každá nová generace horší?

24. května 2015 v 1:32 | Snapeova |  Vykecávačka
Tentokrát mě na téma týdne napadlo takové krátké zamyšlení. Možná to přesně nevystihuje název tématu, ale já myslím, že i takhle se to dá pojmout.

Dospělí a staří si stěžují, jaké ty dnešní děti jsou. Že je by nikdy nenapadlo v jedenácti kouřit, pít nebo brát drogy a že v jejich věku ani nevěděli, na co pohlavní orgány mají, natož, aby o sexu mluvili a nejen to.

Velká část z nás, když dospěje a má rozum, kroutí hlavou nad mládeží, kterou potkává a přemýšlí nad tím, jak je to vůbec možné a proč se to děje, když za nás to nebylo.

Je tedy každá nová generace horší a horší? Jsou lidé čím dál špatnější?

Momentálně jsem došla k názoru, že takhle se to brát nedá. Že každá generace není jednoduše horší.

Každá generace je jiná, to ano, ale proč?

Podle mě jsme pořád stejní lidé. Pořád jsou mezi námi ti hodnější i ti zlejší. Pořád jsme stejně různorodí. Stále máme podobné sklony a záliby.

To svět kolem nás a způsob žití se mění, a proto různé generace mladých žijí trochu jinak než ty ostatní.

Děti před několika desítkami let neměly počítače ani mobily, proto byly pořád venku. Nebyli stroje na spoustu věcí, proto jejich celý život byl úplně jiný. Málo lidí se dostalo do světa, nedostávalo se k nám moc oblečení, informací a dalších věcí. Svět a všechno v něm se vyvíjí a podle toho se mění i lidé.

Všichni mladí dělají to, co je v jejich době moderní. Mají vědomosti, k nimž se dostanou a podle toho je využívají. Taktéž je ovlivňuje nejen doba, ale i jejich rodiče a i ti se samozřejmě liší nejen tak jako všichni, ale i tím v jaké žijí době. Dnes se mi zdá, že mnoho rodičů na své děti ani nemá čas. Vše je rychlé. Hodně rodičů moc pracuje a zároveň chce mít nějaké zájmy. Neumí vlastní život skloubit s výchovou dítěte. Lidé by měli mít děti, jen pokud jsou si jistí, že budou ochotni se jim hodně věnovat a co nejlépe je vychovat, protože vývoj nového člověka, to není něco, co můžete dělat napůl. Není to něco, co se dá odfláknout nebo udělat později. Spousta lidí si neuvědomuje, jak jsou pro své děti důležití a tak potkáváte spoustu dětí, které jsou pro vás jen fracci, ale mohly by být třeba úplně jiní, kdyby se jim rodiče správně věnovali.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 24. května 2015 v 8:39 | Reagovat

Jo, spousta -cátníků a -sátníků někoho seřve, že on v jeho věku NIKDY...! A pak se baví s kamarádem a vzpomínají, jak se ve dvanácti zhulili cigárama bez filtru, jak ve třinácti sáhnul spolužačce pod sukni a měl z toho děsnou prdel, a jak se ve čtrnácti propil skoro do bezvědomí, když rodiče odjeli pryč a on našel otevřenou flašku vodky...

2 Ettelwen Ettelwen | Web | 24. května 2015 v 10:02 | Reagovat

No, já ti nevím ... Souhlasím, každá generace je jiná, ale pozastavuji se nad tím slovíčkem horší ... Protože z mého pohledu mi dnešní mládež opravdu horší přijde. Samozřejmě nemůžu házet všechny do stejného pytle, ale když vidím děcka, kterým je 16 a na zastávce po škole kouří a pijí pivo ... To už je obrázek sám o sobe. Za nás tohle normální nebylo, možná v o hodně menší míře ;-)

3 Snapeova Snapeova | Web | 24. května 2015 v 10:35 | Reagovat

[2]: Ja te chapu. Zamyslim se hlavne nad tim, jestli jsou to horsi lide nez ti treba pred dvaceti lety, jen proto v jake dobe se narodili. Dulezita otazka totiz je, jaci by byli stejni lide, kteri se narodili pred desitkami let, kdyby se narodili do dnesni doby. Rozdil by v tom podle me nebyl. Kdo je nachylny, chytne se trendu, piti, drog a dalsich veci. Jak se meni svet, meni se i zivoty lidi. Nerikam, ze me mladez, co ja potkavam nevadi. Vadi mi hodne a hodne cinu nekterych odsuzuju, ale s blbcema atd... Nic nenadelam a ti se rodi nejen ted, ale rodili se i driv.
Takze nerikam, ze se neda vubec rict, ze jsou nove generace v necem horsi nez ty predesle, ale jde o to z jakeho se to bere pohledu.

4 Blásínek Blásínek | Web | 24. května 2015 v 12:14 | Reagovat

Souhlasím, že generace se mění s dobou a každý jedinec s výchovou rodičů. Já osobně nesnáším, když někdo řekne "dnešní generace je hrozná", protože naprosto nesnáším kolektivní vinu. Ano, existují počítače a mobily, takže většina dětí na tom tráví nějaký čas, ale prosím, stále je tady SPOUSTA dětí, co na tom buď není skoro vůbec, co nemá mobil, facebook, nebaví je hrát hry atd. Každý člověk má jinou povahu, záliby a výchovu, takže se nikdy nedá říct "generace". Lidé jsou stejní po celá staletí, jen se mění podmínky, ale v každé generaci je také každý člověk jako jedinec.
Jinak, moc pěkný blog a článek ;-)

5 snapeova snapeova | Web | 24. května 2015 v 12:47 | Reagovat

[4]: Souhlas, taky mi vadí, když se všichni hází do jednoho pytle. V každé generaci je spousta vyjímek, jako třeba já (nikdy jsem neměla potřebu se opíjet, dělat kraviny proti pravidlům apod...). A děkuji :)

6 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 24. května 2015 v 12:49 | Reagovat

Když ono tady nejde o to, že by ti starší házeli celou generaci do jednoho pytle, jde spíš o to, že celé generace žijí podle nějakých norem.
Prostě tak, že nějaké chování je průměr, to jsou lidé, o kterých se dá v klidu říct, že jsou normální. A pak tam jsou ti, jež vybočují.
Za mých mladých let vybočovaly dívčiny, které byly v šestnácti namalované. Ty byly mimo normu. A dneska? Dneska je průměrná dívčina namalovaná ve třinácti a je to normální.
Je to dnešní norma, posunutá zas někam blíž ke zrození.
Já se třeba s cigaretou schovávala ještě ve dvaadvaceti, aby to nikdo neviděl :-)
Neříkám, že nekouřili šestnáctiletí, ale snažili se to zatajit. Minimálně tím, že kouřili na veřejnosti jen v případě, že nehrozilo, že je uvidí někdo známý.
Teď potkávám žáky osmé třídy, jak si zapálí před vchodem vlastního domu a nedopalek odhodí před bránou školy. A je to normální. Je to dnešní norma.
Omlouvám se, jestli se můj názor příliš liší od ostatních, ale tak to prostě vidím já. To, co je teď normální bylo za nás prostě daleko přes čáru. Extrém...

7 snapeova snapeova | Web | 24. května 2015 v 13:09 | Reagovat

[6]: Jasně, já docela souhlasím. Pořád je to o tom, že se mění doba. Dřív by si tohle nikdo nedovolil, ale dnes už jo, proto se to právě děje v takové míře, proto je to všechno tak na očích atd...

8 Nettie Nettie | E-mail | Web | 24. května 2015 v 14:06 | Reagovat

Ano, není to tak, že by byla horší. Je jen jiná. Samozřejmě existují (a že jich je) dospívající, kteří prostě horší jsou. Kolikrát si neváží ani svého vlastního života, neváží si životů ostatních a neváží si názorů a skutků. Vídáme zmalované blondýnky v sukni připomínající stužku a nakonec se dozvíme, že jí je třináct. Potkáváme dvanáctileté feťáky, čtrnáctileté alkoholiky. Jenže zaprvé- všichni s jako první pomyslí "Co má to děcko za rodiče?" a za druhé nemůžeme kvůli nim označit mládež za horší. Protože myslím, že většina z nás náctiletých jsme prostě normální rozumní lidé, kolikrát ve čtrnácti máme dost a dost rozumu. Jenomže tahle individua jsou víc vidět a tak nám dělají špatnou reklamu. A navíc, pochybuji, že se před třiceti lety nekouřlo, nechlastalo a nešňupalo. Mění se doba, posouvají se hranice a lidi to nechápou. Tak bych to shrnula :D

9 snapeova snapeova | Web | 24. května 2015 v 14:11 | Reagovat

[8]: Přesně, dobré shrnutí :)

10 Bea Bea | Web | 24. května 2015 v 21:53 | Reagovat

Moc dobře napsaný článek, souhlasím :-)

11 Kikča Kikča | E-mail | Web | 25. května 2015 v 17:38 | Reagovat

Souhlasím s tebou, ale podle mě (i když je mi 17 :D) jsou sice zlý i hodní lidé avšak to že v dnešní době vidím 14 letý nebo 15 letý jak si támhle kouří a chlastají, příjde mi to jako humus. Nebo spíše nechápu, proč? To mají takovou potřebu?
Ano, možná je dnešní generace jiná ale jenom proto že nás zkazila dnešní technologie. Kdysi takový luxus jako máme my, oni neměli. :)
Článek se ti jinak vydařil, skvělá úvaha!!

12 Casion Casion | Web | 26. května 2015 v 7:20 | Reagovat

Napísala si to naozaj dobre :-) Napríklad naša generácia sa od generácie mojej babky líši najmä svetom, v akom vyrastala, prostredie ľudí neuveriteľne funguje a tak ako sa nedá zabrániť pokroku vo svete, nezastavíme ani zmenu ľudí :-)

13 Kristýna Kaderová Kristýna Kaderová | E-mail | Web | 4. června 2015 v 20:27 | Reagovat

Naprosto s tebou souhlasím. Jiná doba, jiné mravy. Kdyby bylo naším prarodičím třeba osmnáct v tomhel roce, chovali by se určitě podobně jako my :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama