28. dubna 2015 v 21:59 | Snapeova |  Knižní recenze
Počet stran: 280
Vydáno: 22. 4. 2015
Nakladatelství: CooBoo
Překlad: Jana Doležalová
Série: Selekce
Mé celkové hodnocení: 85%
Oficiální anotace:Do Selekce vstoupilo 35 dívek. Nyní jich je již jen šest, ale soutěž o srdce prince Maxona je tvrdší než kdykoli předtím. A k tomu všemu se America nemůže rozhodnout, po kom vlastně touží. Je to Maxon, s kterým by mohla žít jako v pohádce? Nebo Aspen, její první láska? America nejvíce ze všeho nejvíce potřebuje více času, avšak zbytek Elity přesně ví, co chce. A okamžik rozhodnutí se neodvratně blíží.
***

America se dostala mezi posledních šest dívek, tedy do Elity. Pořád se rozhoduje mezi Aspenem a Maxonem. Možná budoucnost v královském paláci ji v některých ohledech děsí a soutěž se stává těžší, než si představovala. Přidá se také několik útoků rebelů a America začíná zjišťovat více o pravých, utajených okolnostech vzniku království, tak jak ho každý dnes zná. Způsobí některé její prohřešky a strkání nosu do věcí, do nichž jí nic není, její pád? Bude ji princ Maxon stále milovat, nebo ho okouzlí jiná? A jaký je ve skutečnosti král, Maxonův otec? Možná budete překvapeni.
*
Mým prvním dojmem je, že Elita je snad ještě o sto procent lepší, než Selekce. Přečetla jsem ji za jeden den a můžu říct, že jsem opravdu nadšená.

V této knize jsem žádné zvláštní chyby neviděla. Myslím, že jsem trochu víc pochopila fungování soutěže ohledně vyřazování dívek. Taky už si nemyslím, že jsou America a Maxon dokonalí. Tedy Maxon mi pořád připadá dost bez chyb, ale myslím, že je to tím, že do něj nevidím tolik, jako do Americy, z jejíhož pohledu jsou knihy psány. Možná by občas neuškodila i nějaká kapitola z Maxonova pohledu, to bych vážně brala.

America je úžasná postava. V mnohém jsem se s ní ztotožňovala, hlavně s jejími názory a soucitnou povahou. Rozcházela jsem se s ní až v druhé části knihy, kde mezi ní a Maxonem nastávaly různé neshody a ona se chovala tak, že jsem měla chuť jí dát políček, aby se probrala a všechno nezničila. Tady bych se asi chovala trochu jinak než ona, příměji. Snažila bych se věci řešit a kompletně pochopit. Taky mě štvalo, jak se scházela s Aspenem. Já už bych to snad raději zarazila, než abych byla načapána a vysloužila si tak možná i popravu. V těch chvílích jsem se vážně hrozně bála, kdy přijde moment, kdy na ně někdo přijde.

Od knihy jsem ani nečekala tolik, kolik mi nabídla. Vůbec mi nepřišlo, že by tam někde byla jen omáčka na doplnění stránek. Tenhle díl byl vlastně nabitý akcí a událostmi, romantikou, ale i scénami, kdy jsem měla slzy na krajíčku a naplňovala mě úzkost a někdy také trochu vztek. Bez problému jsem se vžila do knihy a tudíž i do Americy a prožívala vše s ní. Tentokrát to bylo opravdu prošpikováno tím, jak se America snažila rozhodnout a jak se velkou část knihy utápěla v nejistotě nejen ohledně prince, ale i ohledně toho, jestli vlastně má na to, aby se stala princeznou. A to jsem si z počátku myslela, že to bude přímočaré a předvídatelné, ale mýlila jsem se. Autorka donutila pochybovat nejen hlavní postavu, ale i mě.

Elita mě ujistila v tom, že autorka to má ve skutečnosti opravdu skvěle promyšlené a nepíše jen tak nějakou pohádku o princi a dívce z obyčejného lidu. Postavy se zajímavě vybarvily, pro mě nejvíc překvapivě asi Král.

Situace ohledně rebelů se až tak neposunula, ale dál se ukazuje, že to bude mnohem zajímavější a vážnější, než se mohlo v prvním dílu zdát.

Pokud se vám aspoň trochu líbila Selekce, jsem si jistá, že Elita se vám bude líbit ještě víc a nebudete se u ní nudit. Jsem opravdu ráda, že jsem po této sérii sáhla a obávám se, že nemůžu čekat na překlad dalšího dílu. Rozhodla jsem se, že sérii zkusím dočíst v angličtině. Předpokládám, že tyto knihy by nemusely být psány nijak těžkou angličtinou, takže až dočtu The Kill Order, vrhnu se na The One (v češtině První).

2 lidé ohodnotili tento článek.