21. dubna 2015 v 2:37 | Snapeova |  Knižní recenze
Počet stran: 352
Vydáno: 7. 4. 2015
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Jakub Kalina
Série: Hon
Mé celkové hodnocení: 95%
Oficiální anotace:Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi? Gen, Sisy, David a Epap společně se zbylými dívkami z Misie ujíždějí vlakem neznámo kam. Bojují o holý život a snaží se zachránit jeden druhého a současně svoji jedinou naději: lék. Vědí, že šance na uzdravení jejich blízkých a na lepší svět pro všechny existuje. Stačí jen dostat se k cíli a nevběhnout do pasti. Osud Genovi chystá i další překvapení - znovu se setkává se Září, jeho první láskou a současně tím nejnebezpečnějším protivníkem… Velkolepé finále skvělé trilogie od Andrewa Fukudy.
***

Na začátku se ocitáme ve vlaku, kde skončila předchozí kniha. Dozvíme se, kam opravdu vlak dojede a hned tam nás čeká první hrozná scéna této knihy. Nedlouho poté, potkají Gen a Sisy zvláštní lidi, kteří jsou součástí toho místa a mají s nimi své úmysly. V posledním díle jde všem o život snad ještě více než v těch předchozích a zažijí neuvěřitelné a nebezpečné situace, při kterých kolikrát až tuhne krev v žilách. Gen se znovu setká i se Září, která teď patří mezi soumračníky, a zdá se, že část knihy tápe, ke které dívce ho to vlastně víc táhne. Zachránit však může jen jednu. Podaří se mu zachránit i všechny své zbylé přátele? Jak to dopadne s lékem, který se Sisy tvoří? Najdou Genova otce? Závěrečný díl trilogie vám zodpoví všechny otázky, na které potřebujete znát odpověď.

Kniha mě bavila od začátku až do konce. Po první čtvrtce to začalo být opravdu hodně napínavé, takže jsem se absolutně nemohla odtrhnout. Kdybych mohla, přečetla bych knihu v jediném dni, ale jakmile jsem se dostala někam za půlku a přišla trochu klidnější část, musela jsem toho bohužel nechat a zbytek jsem dočetla druhý den.

Poslední díl je pro mě nejlepší z celé trilogie, proto jsem mu v celkovém hodnocení musela oproti předešlým dílům přidat. Nedokázala bych v knize najít moment, kdy bych se nudila. Pořád se něco dělo. Pořád jsem se bála, co bude dál, přemýšlela nad některými nezodpovězenými otázkami nebo byla s postavami uprostřed hrůzného boje nebo situace plné emocí.

Jakási předvídatelnost, kdy vám autor už chvilku před samotnou věcí naznačí, k čemu dojde nebo co postava udělá, zůstala. To jsem v předchozích recenzích označila za velkou chybu této trilogie. Faktem ovšem je, že to až tak nevadí, protože aspoň ty velké věci si autor dokáže uchovat v tajnosti až do momentu odhalení, takže to zážitek z knihy tak nekazí.

Konec je docela překvapivý. Záře už Genovi naznačila, že objevila jakousi pravdu, která mění vše, ale Gen objeví všechny informace až o něco později. Ty opravdu obrací vše, co jsme si my i postavy mysleli, naruby. Já jsem rozhodně byla velice překvapená.

Celá trilogie je vlastně taková možnost, jak jsme klidně mohli vzniknout my a upíři, tak jak je dnes známe a líbí se mi, jak tím celý příběh získal na realitě a vše z toho by vlastně mohlo být možné.

Kniha má krátké kapitoly, což mi vyhovuje a tentokrát nebyla jen z pohledu Gena, ale chvíli tam byl i pohled Sisy, což byla zajímavá změna, ale určitě je dobře, že jinak se většinu příběhu autor držel pohledu jedné hlavní postavy. Příběh psaný v budoucím čase je pro mě opravdu zvláštní na čtení, ale je to dobře zvládnuté, takže se na to dá snadno zvyknout a aspoň se autor něčím dalším odlišuje od většiny.

Doporučuji vám přečíst si tuto trilogii, i pokud nejste velcí fanoušci upírů a máte různých upířin už dost (jako já) protože podle mě to za to stojí.

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Fragment!