25. února 2015 v 9:29 | Snapeova |  Knižní recenze
Autor: Alexander Stainforth
Název: Pod maskou nevinnosti
Počet stran: 248
Vydáno: 1. 3. 2013
Nakladatelství: Moba
Oficiální anotace: Anglie, 1870
Na krásnou Melanii Torrensovou se řítí jedno neštěstí za druhým. Její snoubenec Victor umírá den před svatbou a nebýt vzdáleného příbuzného Paula Ashleyho, ztratila by zájem o veškerý život v milovaném Břečťanovém domě. Když ji Paul po čase požádá o ruku, Melanie nadšeně přijímá. Paul odjíždí sdělit tu skvělou zprávu rodičům, osud se však ozve podruhé a připraví ji o otce. Melanie je nešťastná, nemá milovaného Paula po boku a navíc je unesena maskovaným jezdcem, ve kterém poznává údajně zesnulého Victora. Dívka se tak ocitá v rukou nebezpečného muže, který se nezalekne ničeho, aby dosáhl svého cíle…

---
Pod maskou nevinnosti je poutavý příběh plný zvratů a tajemství. Odehrávající se v druhé polovině devatenáctého století.

Hlavní hrdinkou knihy je Melanie Torrensová, kterou život zkouší už od prvních chvil jejího bytí na tomto světě. Skoro se mi nechtělo věřit, že toto historicko-romantické dílo napsal muž (a ještě ke všemu Čech) a o to větší mu skládám poklonu. Alexandr Stainforth (vlastním jménem: David Kaps) je podle mě výborný vypravěč a nejen díky tomu vás toto jeho dílo rozhodně nebude nudit. K zajímavosti knihy přispívá dobře rozehraný děj, plný zvratů.

To, jak kniha skončí, je od jisté části celkem jasné, i když téměř do poslední chvíle se dá pochybovat, protože Melanii provází smrt snad na každém kroku a zdá se, jako by byla prokletá. Nejdříve jí zemře její snoubenec Victor, ovšem pro něj si jako pro jediného nepřišla smrt doopravdy, aspoň prozatím. Jeho smrt je součástí velké lži, která ovšem Melanii možná více uškodí, než prospěje, jak bylo původně plánováno.

Mladá dívka tak promarní několik měsíců života ve smutku, z něhož jí vytrhne až Paul Ashley, přítel z dětství, jemuž se Melanie z počátku zdráhá podlehnout, protože se domnívá, že ho pozval její otec jen, aby si ho vzala a zapomněla na Viktora. Velká láska se rozvíjí, lži se pomalu rozplétají a vše začíná dávat smysl. Jen jeden muž znamená pravou lásku, ten druhý pouze baží po bohatství. Autor už od začátku celkem jasně naznačuje, který je který.
V Melanii poznáte silnou dívku, jenž dokáže překonávat všechna příkoří. Je krásná, milá a není zhýčkaná, čehož si na ní lidé dost váží. Co mi na ní malinko vadilo, byla její značná naivita, ovšem není se čemu divit, když dosud žila jen s otcem a služebnictvem a pořádné zlo a ani lásku nepoznala. Víc mi asi vadilo, jak dokázala být umanutá a dělala to, co si v danou chvíli usmyslela, aniž by předem myslela na jakékoliv důsledky.
V závěru bych knihu hodnotila kladně. Jedná se celkem o klasiku, ovšem ne až tak přímočarou, leckteré zvraty v ději opravdu mohou překvapit. Máte skoro pocit, že se postavy nikdy klidu nedočkají. Příběh se velmi dobře čte. Vzhledem k tomu, že jsem neměla nic jiného na práci, přečetla jsem knížku za jeden den. Určitě můžu doporučit, pokud nejste příliš nároční čtenáři. Jistě by stálo za to, zkusit od autora i další knihy.