Prodloužený víkend v Maďarsku

15. října 2014 v 22:39 | Snapeova |  Fotografické články
Jak jsem se zmínila, byla jsem v od čvrtka do pondělí v Maďarsku. Byli jsme tam od pátečního poledne do nedělního večera. Zbytek času sežrala cesta. Byl to zájezd s lidmi z práce (naprostou většinu neznám za prvé proto, že jsem nová a za druhé proto, že většina z nás pracuje sama a někde úplně jinde) a šlo hlavně o návštěvu několika termálních lázní. Měly být troje, ale kvůli spoždění vlaku v první den, jsme nakonec absolvovali jen dvoje, což nikomu nevadilo :). Napadlo mě, že bych vám všechno mohla trochu popsat a ukázat. Hodlám totiž článek doplnit spoustou fotek. Jsou sice focené jen na mobil, ale to snad nikomu nevadí :).

Lehátkovým vozem jsme přes noc projeli Slovensko a skončili jsme na železniční stanici Slovenské Nové Mesto. Odtamtud jsme šli cca 3 km pěšky přes hranice na nádraží ve městě Sátoraljaújhely, odkud jsme se dál dopravovali autobusem a spoustou vlaků kvůli spoždění toho lehátkového vlaku. Bylo to dost úmorné, ale když jsme se odpoledne dostaly do lázní, myslím že se na to rychle zapomělo :)

Více v celém článku →

↓ Hned za hranicemi, památník Trianonské mírové smlouvy, která stanovila hranice Maďarska po první světové válce.

Ubytováni jsme byli v krásném menším motelu přímo na vlakovém nádraží v Egeru, kde se nacházely naše první termální lázně. Tam jsme byli dva dny.

Tu úžasnou malbu na zdi jsem obdivovala :)

Večeře a snídaně jsme měli v jiném podniku a na obě večeře jsme měli smažený řízek, což byl fakt děs, vzhledem k tomu, že řízkama jsme se cpali už celou cestu do Maďarska jako typičtí Češi. Navíc k tomu dávali hranolky + rýži. Zvláštní kombinace. Asi si myslí, že Češi jí jen řízky :D

Tady pár fotek z termálních lázní v Egeru, kde jsme se po většinu času vyhřívali v bazénu, který měl 34-38 stupňů.

Jeden večer jsme vyrazili i do města a tady máte Fontánu, Kostel, Radnici, Baziliku a výběr jedné fotky ze zdi se zámečky. Moc se mi líbí, jak si to tam někteří vyrývají.

V sobotu večer jsme byli ve viném sklípku, ale vůbec se mi to nelíbilo. Vlhko tam bylo příšerný, ale to by se pochopit ještě dalo. V misce na jídlo jsem měla nějakou špínu, která nešla ani odloupat, ale stejně bych to jejich jídlo asi neriskovala. chutnaly mi tam první dvě ochutnávky vín, dál už to byla hrůza. Pani, která nalévala se dost předváděla a byla až nechutná. Nebudu to dál rozvádět, zážitek ze sklípku neřadím k těm pozitivním. Máma říkala, že když byla ve sklípku na Moravě bylo to o něčem jiném a všechna vína jí chutnala. Asi jsme narazili na špatný sklípek.

Na poslední den jsme jeli do města Mezőkövesd.

Fotky u lázní.

A dále mapa, kostel a úžasná historická mašina i s mechanickým návěstidlem, kterou mají patrně jako nějakou památku na tamním nádraží.

A ještě fotky navíc. Krásné ráno v Egeru a nádraží v Miškolci při čekačce na vlak do Slovenska. A objevila jsem tam Fantu s příchutí Liči a broskev a je naprosto úžasná. U nás není :(

Musím říct, že to bylo dost únavné, pořádně jsem se za tu dobu vyspala jen jednu noc a každý den byl nečím náročný, ale na druhou stranu jsme si to skvěle užili. Lázně byly super, ale stačily by mi jen ty v Egeru, tam se mi líbilo moc. Možná se tomu těžko věří, ale v říjnu jsem se dokonce i opálila. Bylo tam tepleji než u nás a slunce tedy mělo ještě pěknou sílu.

Co mě děsilo a strašně mi vadilo, byla ta šílená jazyková bariéra. Kdo neznáte maďarštinu, tak si jí poslechněte. je to unikátní jazyk, kterému se nic nepodobá. Bohužel spousta lidí tam vůbec nemá snahu. Zkoušíte to na ně třeba i anglicky a německy a nic, takže to prostě zkoušíte rukama nohama, jak se dá, abyste si vůbec mohli nakoupit v obchodě svačinu a připadáte si jak idiot, když ani nemůžete říct, co chcete a nějak se pořádně vyjádřit.

Nevím, jak to v Maďarsku s jazyky mají, ale přijde mi, že místní se tedy do světa nehrnou, když kolikrát nerozumí ani anglickým číslovkám nebo základním barvám.

Zažili jsme tedy i personál podniku, kde spíš dělali, že nerozumí a ještě se nám smáli do obličejů.

Co se týče prostředí a vlaků, na většině místech a ve většine vlacích, co jsme byli, jsou tak dvacet let za námi, jak všichni říkali. Oproti nám vypadají dost pozadu, ale jinak toho o Maďarsku moc nevím. Pořádně jsem tam byla poprvé. První návštěvu nepočítám, protože jsem byla dítě a nic si z toho nepamatuju.

A co mě ještě mrzí je to, že jsem si nemohla odvézt žádnou památku, třeba i magnet nebo cokoliv. Nikde jsem prostě nenarazila na žádný obchod se suvenýry. :/

Co vy? Už jste někdy navštívili Maďarsko? A jak se vám tam líbilo?

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Nancy Nancy | Web | 17. října 2014 v 20:21 | Reagovat

Koukám, že jsi si to užila a moc  hezké fotky :) Taky bych se chtěla někam podívat :)

2 Kristýna Kaderová Kristýna Kaderová | E-mail | Web | 17. října 2014 v 21:49 | Reagovat

V životě jsem tam nebyla a po tvém článku o tom ani uvažovat nehodlám :D

3 Scrat Scrat | E-mail | Web | 18. října 2014 v 23:05 | Reagovat

Já byla v Maďarsku jako malá dvakrát, u jezera Balaton. :-)
Na to, že jsou fotky focené na mobilu, jsou fakt kvalitní :-) No jo, šnyclů se Češi nezbaví, ani kdyby si je s sebou nevzali :D
Mimochodem, ta malba vlaku je fakt úžasná :-)

4 Nikki Nikki | Web | 19. října 2014 v 13:05 | Reagovat

Já v Maďarsku nikdy nebyla, ale fakt je, že mám rodinu na Slovensku a ta bydlí kousíček od hranic. Co se týká fotek, ty jsou hezké, moc se mi líbí třeba ta malba lokomotivy, ta je perfektní, nebo ten památník mírové smlouvy :-)

5 Jamie Montek Williams Jamie Montek Williams | Web | 23. října 2014 v 6:59 | Reagovat

Bohužel jsem v Maďarsku nikdy nebyla, ale jelikož jsem takový dobrodruh, do všeho skáču po hlavě a i přes to, kolik špatných recenzí na Maďarsko jsem slyšela, bych se tam vážně chtěla podívat.

6 cincina cincina | Web | 25. října 2014 v 20:15 | Reagovat

V Maďarsku jsem teda ještě nebyla, ale podle fotek to tam bude krásný:) Možná by nebylo na škodu tam někdy zajet.

7 Kačíí Kačíí | Web | 27. října 2014 v 11:01 | Reagovat

Moc pěkné fotky:33
Já jsem v madarsku teda nebyla, ale samozřejmě se tam chi jedou podívat, vypadá to tam skvěle a zajímavě:))

8 ♥♥Veronika♥♥ ♥♥Veronika♥♥ | Web | 7. prosince 2014 v 21:44 | Reagovat

do těch bazénů bych chtěla taky :D fotky jsem ukázala i taťkovi a moc se mu líbily :) jsem ráda, že sis to užila :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.