25. května 2014 v 18:40 | Snapeova |  Knižní recenze
Originál: Vortex
Počet stran: 336
Vydáno: 16. 4. 2014
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Zdík Dušek
Série: Rozděleni časem
Oficiální anotace:Jackson Meyer dokáže cestovat časem. Změnil tak minulost a zachránil život své životní lásce Holly. Stal se agentem tajné divize CIA nazvané Bouře. Jackson a jeho kolegové se dostanou pod palbu nepřátelské divize CIA Oko. Jackson zjišťuje, že svět kolem něho se změnil. Někdo ví o jeho vztahu s Holly vymazaném z minulosti a hodlá toho maximálně využít. Jejich životy se opět ocitají v nebezpečí…

***
Recenzi na první díl této trilogie, jste si na blogu mohli přečíst v lednu. Před měsícem vyšel druhý díl.

Na konci prvního dílu se Jackson rozhodl, že ochrání svého nejlepšího kamaráda Adama a svou lásku Holly, proto se úplným skokem přenesl v čase do dne, kdy Holly poprvé potkal. Setkání neuskutečnil a začal žít svůj život dál bez ní a Adama.

Rozhodl se přidat k agentům Bouře, aby mohl více zjistit o cestování v čase a bojovat proti Eenečům, cestovatelům v čase, kteří mu neustále škodí. Mezi agenty je i Jenni Stewartová, kterou známe už z prvního dílu. Pořád hraje nějaké role a vůči Jacksonovi je z počátku dost nepřátelská, tak jako k ostatním. Později se k agentům přidá ještě jedna dívka. Jmenuje se Lily Kendricková a působí už od začátku velmi sympaticky.

Nově cvičení agenti prochází náročným výcvikem a musí skládat velice náročné zkoušky, při nichž mohou bez problému přijít o život. Jsou na ně využívány i zbraně z budoucnosti, které poznali díky Enečům a zkoumají je.

Z Francie se pak ovšem musí přesunout do New Yorku, kde Jackson rozhodně nechce být, ale nemá na vybranou a tak bohužel bez vedoucích agentů, z nichž jeden je jeho táta, odlétá s ostatními. Jejich velení přebírá senátor Healy, o jehož zapojení do Bouře neměl nikdo ani tušení. Začíná se dít opravdu plno zvláštních věcí. Jackson se setká s Holly, ale působí jinak, než dívka, kterou zná. Nakonec se přátelsky sblíží nejen s Lily, ale i s Jenni a stanou se jeho parťačkami při všech šílenostech, které je potkají a při náhlých umrtích některých lidí v jejich blízkosti.

Kniha mi přišla plná otázek a téměř bez odpovědí, aspoň pro mě. V prvním díle jsem zvládala vše sledovat a chápat, ale tady to na mě bylo jaksi příliš. Chyba bude jistě i ve mně, protože jsem potřebovala spíš oddechové čtení, než něco nad čím musím přemýšlet u každé věty. Kdybych na to měla čas, přečtu si knihu ještě jednou, protože mnoho teorií a skutečností jsem nepobrala a nedokázala jsem si je dát do souvislostí, proto mi při dočtení knihy spousta věcí nedávala smysl. Jiní lidé by možná dokázali vysvětlit některé události, ale já toho schopná nejsem, proto doufám, že mi závěr trilogie na všechny otázky odpoví. Kdo byl zklamaný z první knihy proto, že tam bylo docela hodně romantiky, toho nadchne druhý díl, protože romantiky ubyde a neustále se něco děje, nudit se fakt nestihnete. Děj jde z akce do akce.

Hodně jsem si oblíbila Jacksona, Holly a Jenni s Lily nebo malou Emily, která za Jacksonem přichází z budoucnosti, aby mu pomáhala.

Naopak mi od začátku neseděl pan senátor a myslím, že ve třetím díle nás toho čeká opravdu hodně, protože jsem si jistá, že spousta věcí nebude, jak vypadá.

I přes to, že kniha pro mě byla hodně matoucí a myslím si, že autorka mohla trochu lépe vysvětlovat pro lidi, kteří se v abstraktních věcech jako cestování časem tolik nevyznají, hodnotila bych knihu kladně. Velice se mi líbila a s tím co mi chybělo pro lepší dojem, mi snad pomůže poslední kniha. Když ne, tak si pak budu muset trilogii přečíst znovu :D

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Fragment!