24. ledna 2014 v 0:31 | Snapeova |  Knižní recenze
Počet stran: 264
Vydáno: 4. 4. 2013
Nakladatelství: Baronet
Překlad: Markus Radvan
Série: Dech
Mé celkové hodnocení: 70%
Oficiální anotace:Nic pro nás není tak přirozené jako dýchání. Představte si ale svět, ve kterém si jen privilegovaní mohou koupit dostatek kyslíku k tomu, aby mohli tančit či si zahrát obyčejný fotbal. Svět, kde chudí jen stěží zaplatí účet za vzduch nezbytný k životu. Svět, v němž po netušené katastrofě přežívá zbytek obyvatel v hermeticky uzavřených městech s vlastní atmosférou. Pustou planetu Zemi, kde nejvzácnějším rostlinným druhem je obyčejný strom. Právě v takovém světě žije Alina, Bea, Quinn a jejich přátelé. Od ostatních mladých lidí se liší svou přemýšlivostí a odvahou něco ve svém okolí změnit. Odvahou nadechnout se jinak než druzí - svobodně. Dystopický román mladé irsko-americké autorky plný dobrodružství, při němž se doslova tají dech.

***
Další kniha, na kterou jsem se dost těšila. Opět nápad, který jsem dosud zpracovaný nečetla, a velmi se mi líbil. Myslím si ale, že si s tím autorka klidně mohla ještě víc pohrát.

Poté, co si lidstvo zničilo svůj ekosystém, zůstalo na světě 10% lidí z původního počtu. Ti jsou chráněni v kapsulích po celém světě. Jen tam je dostatek vzduchu pro život a venku se žít nedá. Aspoň tak to tvrdí společnost Dech.

Kniha je psána v první osobě a střídá se pohled tří lidí. Je to dívka Alina, která se snaží pomáhat lidem, jež z kapsule kradou rostliny a snaží se obnovit život na zemi. Dále Quinn, jeden z těch šťastlivců, který má dostatek vzduchu na cokoliv. Je totiž Prémius (patří mezi vysokou společnost), ale nechová se tak většinou. Jeho otec má vysoké postavení u společnosti Dech. Poslední hlavní postavou je Bea, jeho kamarádka, jenž je do něj beznadějně zamilovaná a patří pro změnu do té nejnižší společnosti.

Beu jsem měla ráda, přišla mi fajn, Quinn byl celkem sympatický, ale občas mě štval. Alinu jsem měla ráda asi nejmíň. Z počátku mi hodně vadila, pak začala být snesitelnější. Kniha je psána podle mě dobře. Nic mi tam nevadilo. Kniha místy i pobaví. Autorka se také nebojí zabíjení a podobně. Bylo by divné, kdyby život v takovém světě nebyl krutý a vše by skončilo happy endem.

Nebudu to zbytečně více omílat. Kniha byla fajn, s dobrým nápadem, ale nemůžu říct, že by mě to nějak zvlášť nadchlo. Další díl si rozhodně přečtu, protože mě to zajímá a na zakončení se mi líbilo to, že konec nebyl tzv. blbý, bylo to ukončeno tak dobře, že člověk si po dočtení neklade tisíc otázek, jako u spousty jiných knih. Ovšem něco té knize asi chybělo. Něco, díky čemu bych z ní mohla být opravdu nadšená tak, jako z jiných.